وضعیت قرمز بی‌خانمان‎های آمریکا

ویروس کووید-۱۹ تاثیر بسیاری در آمریکای شمالی یعنی آمریکا و کانادا داشته است و این وضعیت روز به روز شرایط را برای بی خانمان‌ها وخیم‌تر می‌کند.

اخبار بین الملل- به گزارش «ریسرچ گیت»، افراد بی خانمان معمولا در محیط‌ هایی زندگی می‌کنند که منجر به همه گیری بیماری می‌شود.

افراد بی خانمان بسیار تاثیر پذیر و به شکل خطرناکی در معرض ویروس کرونا هستند؛ سلامتی جسمی و روانی این افراد سریعتر از دیگران دچار مشکل می‌شود.

مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف، در میان بی خانمان‌های زیر ۶۵ سال در آمریکا، ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از افرادی است که صاحب خانه هستند؛ همچنین کووید-۱۹ بر میزان مرگ این افراد تاثیر دارد.

این افراد همچنین درآمد کافی نداشته و به امکانات بهداشتی دسترسی ندارند از همین جهت بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند؛ این گونه مشکلات در سال جدید میلادی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مراتب افزایش می‎یابد.

همچنین افراد بی خانمان بیشتر از دیگران عامل انتقال ویروس کرونا به دیگران هستند.

برخی شهرهای بزرگ آمریکا که دارای جمعیت بی خانمان بیشتری هستند مانند سان فرانسیسکو، مشکلات بیشتری در رهگیری و ارائه راهکارها برای مقابله با ویروس کرونا دارند.

مطالعات نشان می‌دهد که شهرهای بزرگ آمریکا که جمعیت زیادی از افراد بی خانمان در آن ساکن هستند، درصورتی که مقام‎های آمریکا تدابیری مناسب اتخاذ نکنند، همچنان با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا روبرو خواهند بود.