پوتین و لوکاشنکو در مسکو با هم دیدار می‌کنند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اعلام کرد روسای جمهور روسیه و بلاروس برای دیدار با هم در هفته‌های آتی در مسکو موافقت کردند.

اخبار بین الملل- دیمیتری پسکوف در جمع خبرنگاران با تائید این خبر اعلام کرد هنوز تاریخ دقیقی برای این دیدار تعیین نشده است.

سخنگوی کرملین افزود دو طرف بر تعهد خود برای تقویت هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دو جانبه در تمامی زمینه‌ها و نیز تقویت اتحاد میان روسیه و بلاروس تاکید کردند.

این بیانیه در حالی منتشر شد که روسای جمهور روسیه و بلاروس طی تماسی تلفنی به بحث و رایزنی در خصوص آخرین تحولات بلاروس و دیگر موضوعات مشترک پرداختند.

ولادیمیر پوتین اخیرا در مصاحبه با کانال تلویزیونی «روسیا ۱» ضمن انتقاد از معترضان در بلاروس گفت مشروعیت انتخاباتی که نهم اوت در این کشور برگزار شد را به رسمیت می‌شناسد.

پوتین گفت طبق درخواست الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس در صورت نیاز، ذخیره‌ای از افسران اجرای قانون را برای کمک به بلاروس تشکیل خواهد داد.

او تأکید کرد که در صورت استفاده نیرو‌های افراطی در بلاروس از شرایط موجود برای دامن زدن به ناآرامی‌ها و بی نظمی‌ها، این آخرین چاره خواهد بود.

به دنبال انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس، اعتراضات گسترده مخالفان در سراسر این کشور به راه افتاد. در حالی که مقامات انتخابات اعلام کردند الکساندر لوکاشنکو با ۸۰ درصد آرا در این انتخابات به پیروزی رسیده است معترضان معتقدند که تقلب در این انتخابات صورت گرفته و رقیب اصلی لوکاشنکو یعنی «سوتلانا تیخانوفسکایا» پیروز این انتخابات است. معترضان همچنین نیرو‌های امنیتی بلاروس را به اعمال خشونت بیش از حد در مقابله با این اعتراضات متهم می‌کنند. کشور‌های غربی از جمله آمریکا، اتحادیه اروپا و چند کشور دیگر انتخابات بلاروس را به رسمیت نشناخته‌اند.