الکاظمی: باید از درس‌های امام حسین (ع) استفاده کرد

«مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق امروز در سخنانی به مناسبت عاشورای امام حسین (ع) که از تلویزیون رسمی این کشور پخش شد، از مردم عراق خواست تا از تاریخ درس گرفته و از آن بهره ببرند.

اخبار بین الملل- به نوشته فرات نیوز، الکاظمی تأکید کرد که باید از درس‌های تاریخ برای ساخت جامعه و در راستای ارزش‌های انسانی بهره برد.

او با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام حسین (ع) از عزاداران به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکر کرد و در ادامه گفت امام حسین (ع) را مظهر روشنی و ایمان و درس انسانیت توصیف کرد.

نخست‌وزیر عراق سپس این روز را به مرجعیت عالی عراق آیت‌الله سیستانی نیز تسلیت گفت و تأکید کرد که ایشان راه امام حسین را می‌رود و در پی همبستگی جامعه عراق است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل داخلی عراق پرداخت و گفت که در حال شمارش تعدادی زخمی‌ها و کسانی که در خلال اعتراضات آسیب دیده‌اند هستیم تا غرامت آن‌ها را پرداخت کنیم و همزمان با کسانی که به دارایی‌های عمومی حمله کردند هیچ مماشاتی نخواهد شد.

الکاظمی تأکید کرد که اجازه نخواهد داد تا افراد یا جریاناتی عراق را به سمت هرج و مرج و آنارشیسم ببرند و حمله کنندگان به نیروهای امنیتی به اشد مجازات خواهند رسید.

او برگزاری انتخابات زودهنگام را وظیفه دولت دانست و از مردم عراق خواست تا آماده برگزاری انتخابات شوند.

او همچنین به تشکیل کمیته تحقیق در خصوص مبارزه با فساد پرداخت و گفت که این کمیته اختیارات خوبی برای تحقق قانون و بازگرداندن حقوق مردم دارد.