سفر جو بایدن به کانون اعتراضات اخیر

کارزار انتخاباتی جو بایدن از سفر او به «کنوشا» همزمان با تداوم ناآرامی‌ها در این شهر خبر دادند. سفر روز پنج‌شنبه جو بایدن در حالی رقم می‌خورد که دونالد ترامپ اخیرا از این منطقه بازدید کرده است.

اخبار بین الملل- کارزار انتخاباتی نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آتی، اعلام کرده که جو بایدن پس از سفر جنجالی دونالد ترامپ به شهری که کانون اعتراضات علیه نژادپرستی و بی رحمی پلیس بوده، به ایالت ویسکانسین سفر خواهد کرد. 

در بیانیه تیم او آمده است: «بایدن طی سفر به کنوشا سعی می‌کند تا آمریکایی‌ها را برای بهبود و رفع چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم گردهم آورد».

ترامپ در سفر اخیر خود به کنوشا از ساختمان‌های آسیب‌دیده بازدید کرد و مدعی شد که مردم این شهر باید رفتار نامناسب با پلیس را متوقف کنند.

او در سخنان خود خشونت‌های ماموران امنیتی آمریکا علیه معترضان را محکوم نکرد و حتی اشاره‌ای به قتل دو سیاه‌پوست در جریان اعتراضات نداشت. دموکرات‌ها ضمن انتقاد شدید از اظهارات ترامپ در خصوص اعتراضات و مطالبات آمریکایی‌ها، معتقدند که اظهارات او باعث شعله‌ور شدن آتش اعتراضات می‌شود.

رئیس جمهور آمریکا مدعی است هر چه سریعتر باید «نظم و قانون» در آمریکا برقرار شود. اعتراضات سراسری در آمریکا علیه نژادپرستی نهادینه شده که در پی قتل جورج فلوید آغاز شد، تاثیر منفی بر محبوبیت ترامپ داشته و جمهوری‌خواهان را نسبت به انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو بسیار نگران کرده است.