پیشنهاد مقام صهیونیست به امارات

«موشه لیون» شهردار بیت‌المقدس روز چهارشنبه گفت، قصد دارد درخصوص محل احداث سفارت امارات متحده عربی در فلسطین اشغالی پیشنهادی ارائه کند.

اخبار بین الملل- به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، لیون گفت، از اماراتی‌ها خواهد خواست، سفارتخانه خود را در بیت‌المقدس احداث کنند تا شرایط تبادلات تجاری میان دو طرف تقویت شود.

این مقام رژیم صهیونیستی گفت:‌ «می‌خواهیم درخواست کنیم سفارت خودشان را اینجا در اورشلیم بسازند و مشتاقانه منتظر ورود مقامات و ساکنین امارات هستیم. چیزهای زیادی برای پیشنهاد کردن داریم».

یک مقام ارشد وزارت خارجه امارات روز چهارشنبه به نشریه «اسرائیل هیوم» گفت که ابوظبی به دنبال تسریع روند و امضای توافق عادی‌سازی روابط با اسرائیل است تا بتواند هرچه سریعتر در فلسطین اشغالی سفارتخانه و کنسولگری تاسیس کند.

این مقام اماراتی همچنین گفت که ابوظبی احتمالاً طی سه تا پنج ماه آینده در «تل‌آویو» سفارتخانه افتتاح می‌کند و زمانی که این اتفاق بیافتد صهیونیست‌هایی که قصد سفر به امارات را دارند می‌توانند برای دریافت روادید اقدام کنند.

دو هفته قبل بود که واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید» ولی‌عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند.

امروز همچنین یک خبرنگار صهیونیست به نقل از مقامات واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو گزارش داد که رژیم صهیونیستی و امارات عربی متحده احتمالا در آینده نزدیک توافق عادی‌سازی روابط را در کاخ سفید امضا کنند.