تاکید مصطفی الکاظمی بر افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) از مقر فرماندهی عملیات مشترک عراق در بغداد بازدید و نشستی با فرماندهان امنیتی از جمله رئیس ستاد کل ارتش، معاون فرماندهی عملیات مشترک و رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم برگزار کرد.

اخبار بین الملل- او در این نشست تاکید کرد: پیگیری پرونده سلاح‌های در دست مردم و درگیری‌های عشایری در کشور و پایان دادن به آن‌ها ضروری است.

در نشست نخست وزیر عراق با فرماندهان نظامی و امنیتی، گزارش مفصلی از شرایط امنیتی سراسر کشور عراق و توان نظامی موجود برای حفاظت از مرز‌ها قرائت شد و دستوراتی در این خصوص صادر شد.

الکاظمی از تلاش‌های دستگاه امنیتی در سطوح مختلف آن در مقابله با خطر تروریسم و فراهم سازی امنیت در کشور تقدیر و تاکید کرد که نیرو‌های امنینی با اقدامات خود اعتماد مردم به دولت و احساس اطمینان را افزایش داده اند.

او تاکید کرد: فعالیت‌های اطلاعاتی نیرو‌های مسلح برای مقابله با چالش‌های امنیتی بزرگ در عراق باید بیشتر باشد و نباید رفتاری روتین در پیش گیرند.

الکاظمی به وجود سلاح‌های بسیار در دست مردم و درگیری‌های عشایری اشاره کرد و آن را خطری حقیقی برای جامعه و تهدیدی برای افراد جامعه عنوان کرد که مانعی در مسیر بازسازی و توسعه در کشور هستند.

نخست وزیر عراق در پایان از فرماندهان دستگاه‌های امنیتی خواست همکاری و هماهنگی مشترک داشته باشند و برای پایان دادن به درگیری‌ها، برقراری سلطه دولت و مقابله با هر تهدیدی تلاش کنند.

نخست وزیر عراق پیش از این در سفر به بصره و بازدید از دستگاه مبارزه با تروریسم، خطاب به مسئولان امنیتی بصره اعلام کرده بود: باید با تمام امکانات، تلاش خود را برای تامین امنیت ساکنان بصره انجام دهید، جنایت‌کارانی وجود دارند که دست به ترور‌ها می‌زنند، ما هیچ اقدامی را ندیده‌ایم که با خطر این جنایت برابری کند. من از شما اقدامی جدی را انتظار دارم و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، جنایت‌کاران را شناسایی کنید. ما به هیچ وجه، مداخله‌های سیاسی در اقدامات امنیتی را نمی‌پذیریم.