کشور‌های روند آستانه به سوریه برای ریشه‌کنی تروریسم کمک می‌کنند

سرگئی لارورف، وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با گیر پدرسون، فرستاده سازمان ملل به سوریه تاکید کرد که مسکو همچنان به تلاش‌های خود برای حفظ وحدت و حاکمیت سوریه و آغاز عملیات سیاسی با هدف پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور متعهد است.

اخبار بین الملل- او درباه نتایج نشست سوم کمیته قانون اساسی سوریه که اخیرا در ژنو برگزار شد، گفت: تمامی مشکلات حل و فصل نشده و توافق کامل در امور مربوط به فعالیت‌های آینده صورت نگرفته است، اما به صورت کلی نشست بسیار مفید و ثمربخشی بوده است.

لاوروف افزود: مسکو به عنوان یکی از کشور‌های ضامن در مذاکرات آستانه به حمایت از تلاش‌هایی که در راستای رسیدن به توافق سوری-سوری در مسائل مرتبط با اصلاح قانون اساسی است، ادامه خواهد داد.

او گفت: علاوه بر عملیات سیاسی، مسکو با توجه ویژه و بالایی تحولات سوریه را پیگیری خواهد کرد.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با پدرسون تاکید کرد: کشور‌های عضو آستانه به دولت و مردم سوریه کمک می‌کنند تا تروریسم بین‌المللی از این کشور ریشه کن و وحدت و حاکمیت اراضی سوریه حفظ شود.

او بر ضرورت پیگیری اوضاع انسانی در سوریه به صورت جداگانه تاکید کرد و درباره شرایط انسانی این کشور در سایه شیوع ویروس کرونا هشدار داد.

لاوروف گفت: مسکو به صورت فعال به فراخوان دبیرکل سازمان ملل برای برداشتن تحریم‌های یکجانبه از سوریه در دوره شیوع ویروس کرونا پاسخ داد و از بی توجهی کشور‌های غربی به این مسئله ابراز تاسف می‌کند.

وزیر خارجه روسیه در دیدار با فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه همچنین درباره مسئله پناهندگان و آوارگان سوری گفت‌وگو کرد و بر ضرورت فعال سازی تلاش‌های هدفمند برای کمک به افرادی که می‌خواهند به کشورشان بازگردند، تاکید کرد و آن را عاملی برای کاهش مشکلات کشور‌های میزبان پناهندگان و در درجه نخست لبنان، اردن و ترکیه عنوان کرد.