ترامپ حاضر است برای ماندن در قدرت جنگ به راه بیندازد

«مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ » روز جمعه گفت که معتقد است رئیس سابقش هر کاری را انجام خواهد داد تا در انتخابات بار دیگر پیروز شود و حتی برای ماندن در قدرت از به راه انداختن جنگ هم ابایی هم ندارد.

اخبار بین الملل در مصاحبه اختصاصی کوهن با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» از او درباره احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر این کشور سوال شد، کوهن در جواب گفت: خب، دونالد ترامپ هر کاری و همه کاری را برای برنده شدن خواهد کرد. و من معتقدم این مسئله دستکاری در آرا را هم شامل می‌شود.

وی افزود: معتقدم او حتی تا راه انداختن جنگ پیش خواهد رفت تا از قدرت کنار نرود. بزرگترین ترس من این است که قدرت در سال ۲۰۲۰ به شکل صلح‌آمیز منتقل نشود.

کوهن که سال‌ها در کنار ترامپ به عنوان وکیل شخصی وی حاضر بود، سال گذشته دوره محکومیت زندان ۳ ساله خود را به دلیل جرایم مالی و دروغ گفتن به کنگره آغاز کرد. او ماه جولای در پی نگرانی‌ها به دلیل شیوع کرونا، آزاد شد تا باقی دوره محکومیت خود را در خانه بگذراند.

کوهن سال گذشته هنگام شهادت در مقابل کنگره ترامپ را شیاد و متقلب خواند و درباره دوران حضورش کنار وی کتابی نوشته که در روزهای آتی فروش آن آغاز می‌شود.

در آمریکا نگرانی‌های زیادی از احتمال امتناع ترامپ برای کناره‌گیری از قدرت در صورت باخت در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر (آبان‌ماه) مطرح شده است. پیش از این «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته بود چنانچه ترامپ نتیجه انتخابات را نپذیرد، ارتش او را از کاخ سفید خارج خواهد کرد.

دونالد ترامپ در نظرسنجی‌ها از رقیبش، بایدن عقب است و مدت‌هاست تلاش‌هایی را برای تشکیک در نتیجه نهایی انتخابات آغاز کرده است. ترامپ بارها از برگزاری رأی‌گیری‌ها به صورت پستی انتقاد کرده و نوشته این رأی‌گیری‌ها به تقلب منجر می‌شود.

او به عنوان مثال ماه پیش در توئیتر نوشت: «با برگزاری انتخابات به صورت پستی (نه رأی‌گیری غیابی که خوب است)، انتخابات ۲۰۲۰، نادرست‌ترین و متقلبانه‌ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. شرم بزرگی برای ایالات متحده به بار خواهد آورد. انتخابات را تا روزی که مردم بتوانند به صورت مناسب، سالم و ایمن رأی بدهند به تأخیر بیندازیم؟».

ترامپ ساعاتی بعدتر در پیامی عجیب گفت که نتیجه انتخابات باید همان شب انتخابات اعلام شود. ترامپ نوشت: ««باید نتیجه انتخابات را شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد». وی در پیام بعدی خود نوشت: «ما برنده انتخابات ۲۰۲۰ خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم».

یک سازمان غیرانتفاعی به نام «مپ‌لایت» اخیراً در گزارشی درباره احتمال تشکیک ترامپ در نتیجه انتخابات هشدار داد و از کنگره خواست تصمیمی در این خصوص بگیرد.

سازمان «مپ‌لایت» در این گزارش به بررسی مجموعه عواملی پرداخته که ممکن است بر انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر میان ترامپ و رقیبش اثر بگذارند. بیماری کووید-۱۹ ، تلاش‌های دونالد ترامپ برای اعتبارزدایی از رأی‌دهی پستی، امتناع کاندیدها از پذیرش نتیجه انتخابات و مسائل دیگر نظام انتخاباتی آمریکا از جمله عواملی هستند که در این گزارش درباره آنها ابراز نگرانی شده است.