پاسخ روسیه به ادعاهای آلمان درباره مسمومیت یکی از مخالفان کرملین

وزارت بهداشت روسیه امروز (دوشنبه) به ادعای آلمان درباره مسمویت « آلکسی ناوالنی » یکی از مخالفان دولت مسکو پاسخ داد.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد که پیشتر به  برلین توصیه کرده بوده اطلاعاتی را درباره آزمایش‌های انجام شده بر ناوالنی در بیمارستان «چاریته»، ارائه دهد اما آلمان تاکنون پاسخی به درخواست روسیه نداده است.

ناظر وزارت بهداشت روسیه تحقیقات خود را در باره قضیه ناوالنی انجام داده و در این زمینه اعلام کرد که وی در ۲۰ آگوست هنگام پرواز به مسکو به شدت بیمار شد و پس از فرود اضطراری در شهر «اومسک» به بیمارستان محلی منتقل شد و به کما رفت. پس از انجام آزمایشات، پزشکان روسی اثری از سم در بدن وی پیدا نکردند و  وضعیت ناوالنی شاید به دلیل افت ناگهانی قند خون او باشد.

در این بیانیه تاکید شده که بر اساس درخواست‌های  انجام شده  نتیجه تحقیقات صورت گرفته در این ماجرا در اختیار دادستانی قرار گرفته  و البته این تحقیقات کماکان ادامه دارد.

روز  گذشته یک رسانه آمریکایی نوشت دولت آلمان از ماجرای  رهبر اپوزوسیون روسیه به عنوان اهرم فشار بر کرملین برای پیشبرد اهداف خود در پروژه خطوط گازی «نورد استریم ۲» استفاده می‌کند. به نوشته وبگاه شبکه خبری «بلومبرگ» هشدار «هایکو ماس» وزیر خارجه‌ آلمان مبنی بر در خطر بودن حمایت برلین از پروژه نورد استریم ۲ در صورت عدم همکاری در توضیحات درباره مسموم شدن «آلکس ناوالنی» رهبر اوپوزسیون روسیه  نوعی اهرم فشار بر مسکو در این ماجراست.