واکنش ترامپ به جداسازی اقتصاد آمریکا از چین

 دونالد ترامپ ایده جدا کردن اقتصادهای آمریکا و چین را که به جداسازی مشهور است مطرح کرد و مدعی شد اگر دو کشور هیچ تجارتی با هم نداشتند ایالات متحده هیچ پولی را از دست نمی‌داد.

اخبار بین الملل- رئیس‌جمهور آمریکا که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید همزمان با روز کارگر در ایالات متحده صحبت می‌کرد اظهار داشت: «لذا وقتی به کلمه جداسازی اشاره می‌شود، واژه‌ای جالب به نظر می‌رسد».

او افزود: «ما میلیاردها دلار را از دست می‌دهیم ولی اگر با آن‌ها تجارت نداشتیم این پول را از دست نمی‌دادیم. به این می‌گویند جداسازی، بنابراین بهتر است به آن فکر کنید».

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت انتظار دارد که وضعیت اقتصاد آمریکا در سه ماهه سوم سال جاری بهبود یابد و یک گزارش خوب اقتصادی در آستانه انتخابات ماه نوامبر منتشر شود.

او بار دیگر به جو بایدن، رقیب دمکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش رو تاخت و سیاست‌های وی را برای اقتصاد آمریکا «مخرب» دانست.

شاخص‌های اقتصاد آمریکا که در فصل بهار به دلیل شیوع کرونا سیر نزولی پیدا کرده بود در حال حاضر با باز شدن بسیاری از کسب‌وکارها و بازگشت کارگران بر سر کار رو به بهبود است.

با این حال به باور کارشناسان، هنوز راه درازی تا بهبودی کامل وضعیت اقتصادی در پیش است چرا که فقط نیمی از ۲۲ میلیون نفر از افراد بیکار شده بر سر کار خود بازگشته‌اند.