پاسخ آمریکا به کرونا شکستی بزرگ است

 تحلیلگران مسائل پزشکی در آمریکا بر شکست مدیریت بحران همه گیری کرونا در این کشور صحه می‌گذارند.

اخبار بین المللیک استاد پزشکی دانشگاه جورج واشنگتن در تحلیل واکنش آمریکا به همه گیری ویروس کرونا می‌گوید: ما اشتباهات فراوانی را به طور گسترده‌ای مرتکب شده ایم.

دکتر جاناتان راینر، اما بزرگترین اشتباه در پاسخ به همه گیری ویروس مرگبار کرونا را عدم توجه به استفاده از ماسک در سراسر آمریکا عنوان کرد.

استاد دانشگاه جورج واشنگتن گفت: در بررسی دیگر کشور‌هایی که در مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا آمار پایین تری از نظر میزان مرگ و میر به ثبت می‌رسانند، متوجه می‌شویم که مسئله اصلی استفاده از ماسک بوده است.

این پزشک آمریکایی یادآور شد: کرونا در سراسر جهان منتشر شده و تنها آمریکا درگیر آن نبوده است. با این حال ما به دلیل خطا‌های خود و درس نگرفتن از این خطا‌ها همچنان هزار قربانی در روز داریم.

راینز ناموفق بودن آمریکا در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را از جمله دلایل اوضاع فاجعه بار این کشور در مقایسه با دیگر کشور‌ها دانست.

در حال حاضر موارد جدید ابتلا به کرونا در قاره آمریکا ۵۲ درصد از کل آمار جهانی را تشکیل می دهد. آمریکا با ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار و ۴۲۱ نفر مبتلا، همچنان در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. از این تعداد بیش از ۱۹۳ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.