پس‌لرزه‌های انفجار بیروت همچنان ادامه دارد

 در ادامه تحولات پس از انفجار بندر بیروت و برکناری شماری از مسئولان لبنانی، «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان و «غازی وزنی» وزیر دارایی این دولت، حکم برکناری «بدری ضاهر» مدیرکل گمرک لبنان را امضا کردند، اما این حکم برای نهایی شدن نیاز به امضای «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان نیز دارد.

اخبار بین المللاین شبکه لبنانی اعلام کرد که با منابع وابسته به کاخ ریاست‌جمهوری «بعبدا» تماس گرفته و درباره امضای این حکم به دست میشل عون سوال کرده، اما جوابی قطعی نگرفته است. این در حالی است الجدید مدعی شده از ارسال این حکم از دولت به کاخ بعبدا مطلع است.

همچنین این شبکه اعلام کرد که وکیل مدیر کل گمرک لبنان از «فادی صوان» بازپرس دادگستری که حکم بازداشت او را صادر کرده، خواسته است که متهم را به زندان گمرک منتقل کند با علم به اینکه زندان متعلق به گمرک وجود ندارد و مهمتر اینکه با او این درخواست موافقت کرده است.

لبنان تلاش دارد تا از پیامد‌های انفجار بزرگ ۴ اوت که بندر بیروت را به لرزه درآورد، عبور کند. در آن انفجار، رسیدن آتش به انباری دارای ۲۷۵۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم سبب شد تا ۱۹۰ نفر جان خود را از دست بدهند و حدود ۶ هزار نفر دیگر نیز زخمی شوند. این در حالی است که بسیاری از مناطق بطور کامل در بیروت تخریب شد.

در پی این حادثه بیروت به عنوان منطقه خسارت دیده اعلام شد و این شهر شاهد اعتراضات مردم خشمگین از این انفجار بود و در نهایت سبب کناره گیری حسان دیاب، نخست وزیری لبنان و تعیین مصطفی ادیب برای تشکیل دولت جدید شد.