کدام کشور بیشترین شمار مبتلایان به کرونا در اروپا را دارد؟

کرونا و عواقب سیاسی اجتماعی و اقتصادی آن همچنان تیتر اول بسیاری رسانه های اروپایی است و همچنان چالشی حل نشده دراین اتحادیه است.

قدردانی مرکل از کادر درمان

اخبار بین الملل- جدیدترین اخبار کرونا در اتحادیه اروپا حاکی از آن است که "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان کار و تلاش نهادهای بهداشت و درمان این کشور در دوران  کرونا را تمجید کرده و از آن ها بابت کار زیادی که در دوران بحران کرونا بر دوش داشتند قدردانی کرد.

صدر اعظم آلمان تاکید کرد: نهادهای بهداشتی در دوران کرونا نقشی مهم را ایفا کرده‌اند. آن ها کمک کردند که زنجیره سرایت کرونا متوقف شود و سهم مهمی در این راستا ایفا کردند که این بحران در آلمان همچنان تحت کنترل باقی بماند. نگاهی به دیگر کشورها نشان می دهد که این امری مسلم و بدیهی نیست.

1499 مورد ابتلای جدید در 24 ساعت در آلمان

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ المان در 24 ساعت گذشته 1499 مورد ابتلای جدید به کرونا در آلمان وجود داشته و 4 نفر دیگر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

یونان در لیست مناطق خطر کرونایی انگلیس

انگلیس کشور یونان را هم در لیست مناطق خطر قرار داده و محدودیت های سفر برای مسافران از این کشور را در دستور کار قرار می دهد. از روز چهارشنبه برای مسافران از هفت جزیره یونان یک قرنطینه دو هفته‌ای در نظر گرفته خواهد شد. این خبر را دولت انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرده است.

تمدید محدودیت‌های کرونایی در ایتالیا

ایتالیا هم اقدامات و محدودیت ها برای مهار کرونا را به مدت یک ماه دیگر تمدید کرده است. نخست وزیر ایتالیا شب گذشته دستور این تمدید محدودیت ها را امضا کرد. به این ترتیب این محدودیت ها اعم از استفاده اجباری از ماسک و رعایت فاصله گذاری تا 7 اکتبر در این کشور برقرار خواهد بود.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده محدودیت های سفر از کشورهای کرواسی، یونان، اسپانیا و مالت در این کشور همچنان برقرار خواهد بود.

بیشترین آمار مبتلایان روزانه در ایتالیا از ماه می

آخر هفته گذشته حدود 200 نفر در پایتخت ایتالیا علیه اقدامات و محدودیت های اعمال شده از طرف دولت برای مهار کرونا اعتراض کردند. آن ها از به وجود آمدن یک دیکتاتوری بهداشت و سلامت خبر دادند. در ایتالیا شمار مبتلایان جدید به کرونا در عرض 24 ساعت به بیش از 1700 مورد رسید که بیشترین آمار مبتلایان روزانه از ماه می بوده است.

وزارت بهداشت اسپانیا هم درباره افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه به کرونا هشدار داده است. بر اساس اطلاعات این وزارتخانه از روز جمعه 26560 نفر در اسپانیا به کرونا آلوده شده‌اند و از ماه فوریه بیش از 29500 مبتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

وزات بهداشت اسپانیا اعلام کرده است که بیمارستان های این کشور تا به حال توانسته‌اند با افزایش آمار مبتلایان روزانه که اخیرا به حدود 8800 مورد افزایش پیدا کرده است مقابله کنند.

عبور مبتلایان کرونا در اسپانیا از مرز 500 هزار نفر

شمار مبتلایان به کرونا در اسپانیا از مرز 500 هزار نفر عبور کرده و بالاتر از همه دیگر کشورهای اروپایی است. در تست گیری هایی که در 24 ساعت گذشته انجام شده است 2440 مور ابتلای جدید وجود داشته است.

25 مورد مرگ کرونایی روزانه در فرانسه

در فرانسه هم 25 فرد مبتلای دیگر به بیماری کووید 19 در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. شمار افراد مبتلای جدید به کرونا در عرض 24 ساعت گذشته هم بیش از 4203 مورد بوده است.

کاهش 11.8 درصدی تولید ناخالص ملی منطقه یورو

بحران کرونا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی منجر به کاهش 11.8درصدی  تولید ناخالص ملی منطقه یورو شده است.

افزایش چشمگیر آمار مبتلایان روزانه در انگلیس

دولت انگلیس هم شب گذشته آمار مبتلایان جدید به کرونا در 24 ساعت را 2948 مورد اعلام کرد که آمار چشمگیر و نگران کننده ای است.

سازمان بهداشت جهانی تحولات کرونا در جمهوری چک را نگران کننده توصیف کرده است. این خبر را نمایندگی سازمان بهداشت جهانی در پراگ روز سه شنبه اعلام کرده است.

صدر اعظم اتریش هم در سفر به اسلواکی اعلام کرد که توریسم زمستانی در این کشور با وجود شیوع کرونا برقرار خواهد بود. وی توریسم را یک فاکتور اقتصادی مهم در اتریش ارزیابی کرده و از وابستگی بسیاری مشاغل به این بخش سخن گفت.

شیوع کرونا در بین خدمه ناو هواپیمابر انگلیس

شیوع ویروس کرونا در میان خدمه ناو هواپیمابر انگلیس، این ناو را زمین‌گیر کرده است.

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که مأموریت دریایی ناو هواپیمابر ملکه الیزابت که قرار بود از پایگاه دریایی پرتسموث آغاز شود، پس از آنکه آزمایش کرونای 7 نفر از خدمه آن مثبت اعلام شد به تعویق افتاده است.

بیش از 100 خدمه دیگر این ناو نیز به دلیل ارتباط با 7 عضوی که کرونای آنها مثبت شده است قرنطینه شده‌اند. همچنین افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند به خارج از ناو منتقل شده و در مکانی دیگر قرنطینه شده‌اند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع انگلیس، ناو هواپیمابر ملکه الیزابت در صورتی که آزمایش کرونای خدمه آن منفی باشد از امروز مأموریت دو هفته‌ای خود را آغاز خواهد کرد.

جدیدترین آمار مبتلایان در کشورهای مهم اروپایی

جدیدترین آمارها نشان می دهد که شیوع کرونا در کشورهای اروپایی سرعت گرفته و تا به حال در اسپانیا 525549 نفر به کرونا مبتلا شده و 29516 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 350100 نفر به کرونا مبتلا شده و 41554 نفر هم در اثر ابتلا به لین بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه هم تا به حال 328980 نفر به کرونا مبتلا شده و 30726 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم تا به حال 278784 نفر به کرونا مبتلا شده و 35553 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در آلمان هم تا به حال 253625 نفر به کرونا مبتلا شده و 9405 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.