شلیک پلیس آمریکا به یک کودک مبتلا به اوتیسم

 ماموران پلیس ایالت یوتا پس از درخواست کمک یک مادر آمریکایی کودک مبتلا به اوتیسم ، او را هدف شلیک چندین گلوله قرار داد.

اخبار بین الملل- این پسر ۱۳ ساله که ساکن سالت لیک سیتی در ایالت یوتا است، به ضرب گلوله نیرو‌های پلیس که به درخواست کمک مادر او وارد منزل آن‌ها شده بودند، راهی بیمارستان شد. مادر این کودک مبتلا به اوتیسم گفت لیندن کامرون پس از آسیب دیدگی از ناحیه مچ پا، روده و مثانه به دلیل اصابت گلوله پلیس، راهی بیمارستان یوتا شد.

این مادر آمریکایی در شرح این حادثه گفت: برای درخواست کمک با پلیس تماس گرفتم، زیرا پسرم به سندرم آسپرگر مبتلا است. من به پلیس یادآور شدم که او یک کودک غیرمسلح است و تنها در هنگام عصبانیت شروع به داد و فریاد زدن می‌کند. او یک بچه است که به دلیل بیماری سعی در جلب توجه دارد، اما نمی‌داند که این کار را چگونه انجام دهد.

پلیس آمریکا یک کودک مبتلا به اوتیسم را هدف شلیک پیاپی قرار داد

بنا به گفته مادر لیندن، او از پلیس برای کنترل اوضاع درخواست کمک کرده بود، اما آن‌ها ۵ دقیقه پس از ورود از این کودک می‌خواهند که روی زمین بخوابد و سپس با چندین گلوله او را هدف قرار می‌دهند.

هر چند یکی از افسران پلیس حاضر در صحنه ماجرا گفته بود این کودک کسی را با اسلحه تهدید کرده است، ولی به تائید پلیس هیچ اسلحه‌ای در محل حادثه یافت نشد.

چندی پیش نیز انتشار ویدئو دستگیری و دستبند زدن پلیس آمریکا به پسر بچه‌ای ۸ ساله در ایالت فلوریدا از برگ دیگری از خشونت پلیس این کشور رونمایی کرد. در پی آن هم یک وکیل آمریکایی ویدئویی بدست آمده از دوربین‌های مدار بسته بر لباس پلیس این کشور را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن دو افسر پلیس فلوریدا در حال دستبندزدن به دست یک پسر بچه ۸ ساله در مدرسه هستند.

خشونت پلیس آمریکا علیه شهروندان این کشور و بویژه رنگین پوستان موضوع تازه‌ای نیست، هر چند به نظر می‌رسد کودکان بیمار نیز از خشونت پلیس کشورشان در امان نیستند.