آمریکا با تمام قدرتش نتوانسته سیاست لبنان را تغییر دهد

 «بثینه علیق» فعال رسانه‌ای مطرح لبنانی با انتشار یک پُست توئیتری در واکنش به تحریم ۲ وزیر سابق لبنان توسط آمریکا نوشت: «دیوید شنکر» معاون وزیر خارجه آمریکا بداند ناو ششم این کشور در سال ۱۹۸۲ و تمام انبارهای تسلیحاتی آمریکا در اروپا در سال ۲۰۰۶ نتوانست سیاست لبنان را تغییر دهد.

اخبار بین المللوی افزود: آنها نتوانستند خاورمیانه جدید را تشکیل دهند پس چگونه می‌توانند از طریق وضع تحریم‌ها، این نقشه را عملی کنند.

علیق ادامه داد: در هر صورت، سیاست ما همچنان حول محور این واقعیت می چرخد که آمریکا شیطان بزرگ است و اسرائیل رژیم غاصبی است که باید محو شود.

دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه خود علیه مقاومت لبنان و مردم این کشور، روز سه شنبه دو مقام سابق این کشور را به بهانه حمایت از حزب الله در لیست تحریم‌ها قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه «یوسف فنیانوس» وزیر سابق مشاغل عمومی و «علی حسن خلیل» وزیر دارایی سابق به اتهام حمایت از حزب الله خبر داد.

در همین راستا، دیوید شنکر معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه این دو مسئول سابق لبنانی آغاز شده و ادامه خواهد داشت و همه مسئولان باید به خواسته مردم لبنان گوش دهند.

وی گفت: این تحریم‌ها پیامی به مسئولان لبنانی است با این محتوا که اگر با حزب الله همکاری کنند تحریم و مجازات خواهند شد.