ماکرون نقش پادوی ترامپ را ایفا می‌کند

 در سایه تحولات منطقه به ویژه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و سفرهای امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه به لبنان و عراق یک میزگرد تخصصی با حضور «صدر الحسینی» کارشناس مسائل غرب آسیا برگزار شد.

اخبار بین المللصدر الحسینی در این نشست در خصوص سفرهای ماکرون رئیس جمهور فرانسه بیان کرد که ماکرون یک صهیونیست و آلت دست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است. وی در حوزه‌های مختلف از جمله انتقال پیام ترامپ به مقامات ایرانی نقش یک پادو را ایفا می‌کند. در خصوص این سفرها ۲ نظریه مطرح است: نخست آنکه ماکرون مستقلاً در این زمینه ورود پیدا کرده است و دوم آنکه رئیس جمهور فرانسه از سوی اتحادیه اروپا آمده تا برای فرانسه یک هویت جدید را بازیابی کند. فرانسه یک پایگاه صد ساله در لبنان داشته و می کوشد هویت خود را در این کشور از نو تعریف کند.

ماکرون یک صهیونیست و آلت دست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا است و در حوزه‌های مختلف از جمله انتقال پیام ترامپ به مقامات ایرانی نقش یک پادو را ایفا می‌کندوی ادامه داد: هیچ گونه گزارش رسمی و غیر رسمی وجود ندارد که ماکرون به عنوان یک گام ابتکاری این اقدام را کرده باشد. در سایه جایگاه منفوری که ترامپ و مقامات آمریکایی در منطقه غرب آسیا به ویژه عراق، لبنان و اردن دارند و نتوانسته‌اند در جریان سفرهای خود به این کشورها دستاورد خاصی داشته باشند، به نظر می‌رسد که این مأموریت به ماکرون سپرده شده است. بنابراین رئیس جمهور فرانسه هیچ‌گونه استقلالی در این خصوص ندارد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: در سفر نخست ماکرون به لبنان شاهد امضای یک طومار از سوی ۵۸ هزار لبنانی برای دادن قیمومیت این کشور به فرانسه بودیم. اما در سفر دوم ماکرون به این کشور، علیه وی تظاهرات برگزار شده و شعار «مرگ بر دخالت» و «مرگ بر استعمار» و «به خانه‌ات برگرد ماکرون» سر داده شد.

وی به این نکته اشاره کرد که زمینه استقبال از سفر ماکرون به لبنان و همچنین عراق وجود ندارد و استقبال رسانه‌ای از ماکرون در کمترین سطوح آن صورت گرفت. با وجود استقبال رسمی از وی، اما این مسأله بر روی افکار عمومی تأثیر نگذاشت. بنابراین ماکرون بر اساس برگه مأموریت و دستور العمل ترامپ و آمریکا اقدام می‌کند.

زمینه استقبال از سفر ماکرون به لبنان و همچنین عراق وجود ندارد و استقبال رسانه‌ای از ماکرون در کمترین سطوح آن صورت گرفتوی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: بر اساس نتایج نظر سنجی ها، جو بایدن در رقابت‌ها جلوتر است اما احتمال می‌رود که ترامپ در آستانه برگزاری انتخابات اقداماتی انجام دهد که میزان محبوبیت وی را افزایش دهد از جمله کشف واکسن کرونا، و اقدامات مربوط به عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی وبرخی کشورهای عربی و پیروزی در مناظرات انتخاباتی چرا که بایدن نمی‌تواند از پسِ ترامپ در این مناظرات برآید. پیروزی هرکدام از این نامزدها هیچ تغییری در سیاست خارجی ایران به وجود نخواهد آورد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا هر گونه احتمال اقدام نظامی آمریکا علیه ایران با هدف بهره برداری‌های تبلیغاتی برای ترامپ را رد کرد و گفت: آمریکایی‌ها هم توان نظامی ایران را به خوبی می‌شناسند و هم شرایط کنونی منطقه را.

وی در خصوص سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران نیز گفت: این سفر هیچ ارتباطی به انتقال پیام طرف آمریکایی به ایران نداشت و طرف ایرانی صراحتاً اعلام کرده بود که پیام آمریکا را نخواهد پذیرفت.

صدر الحسینی تبلیغات رسانه‌ای آمریکایی‌ها مبنی بر خروج از عراق را یک دروغ توصیف کرد و گفت: آمریکایی‌ها تنها در حال خارج کردن نظامیان خود از تیررس نیروهای مقاومت در عراق هستند. آنها به این سادگی از منطقه خارج نخواهند شد.