انفجار در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی

منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب نزدیک کاخ ریاست جمهوری سومالی در چهارشنبه شب به وقت تهران خبر دادند.

 به گفته منابع محلی، این انفجار  در مرکز «موگادیشو» در یک کافی شاپ نزدیک  کاخ ریاست جمهوری سومالی رخ داد. به گفته شاهدان در این انفجار انتحاری دستکم  سه نفر  و از جمله یک کودک کشته شد و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. تاکنون جزئیات بیشتری از این حمله تروریستی گزارش نشده است.

یک مقام دولت سومالی دوشنبه شب به وقت تهران از انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب این کشور از سوی عناصر گروه الشباب و تلفات وارده شده بر نیروهای ارتش این کشور و یک نظامی آمریکایی خبر داد.

مقام دولت سومالی در این زمینه گفت که سه کماندوی ارتش این کشور و یک افسر  نظامی آمریکایی در پی انفجار خودروی بمبگذاری شده در مقابل یک پایگاه نظامی در جنوب این کشور کشته شدند. در این حادثه دو نظامی سومالیایی  نیز مجروح شدند.مقام سومالیایی میزان آسیب دیدگی نظامی آمریکا را «شدید» توصیف کرد اما سخنگوی مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا مدعی شده که این نظامی آمریکایی  با وجود جراحت از وضعیت مناسبی برخوردار است.

سخنگوی  نیروهای آمریکا در آفریقا افزود که در این حمله دستکم یکی از نیروهای گروه الشباب کشته  شده است. الشباب در بیانیه‌ای مدعی شد که در این حمله یک نظامی آمریکایی کشته شده است.

گروه تروریستی الشباب که در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده، یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تا کنون عملیات‌های تروریستی زیادی انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه تروریستی الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.