کمک یونان، برای مقابله با ترکیه از ناتو

رسانه‌های رسمی یونان چهارشنبه گزارش دادند که دولت این کشور برای مقابله با اقدامات اخیر ترکیه دست به دامن پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواهد شد.

اخبار بین الملل- بر اساس این گزارش، آتن فردا پنجشنبه رسماً از ناتو خواهد خواست کشتی‌های ترکیه دریای مدیترانه را ترک کنند. قرار است دولت یونان در رابطه با اختلافات اخیر با ترکیه پیشنهادهایی را به ناتو بدهد. یونان و ترکیه هر دو عضو ناتو محسوب می‌شوند.

رسانه‌های یونان به نقل از دولت این کشور نوشتند که آتن به گفت‌وگو برای حل بحران ایجاد شده با ترکیه بدون تهدید و باج‌خواهی پایبند است.

ترکیه طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود از قبیل حفاری و عملیات اکتشاف نفت و گاز را در شرق دریای مدیترانه بیشتر کرده و همین مسئله واکنش همسایگان جنوبی و غربی این کشور به ویژه یونان را در پی داشته است.

یونان پیشتر از آلمان و فرانسه خواسته بود در تنش اخیر با ترکیه جانب آتن را بگیرند. اخیرا وزیر خارجه فرانسه گفته است که این احتمال دارد که شورای اتحادیه اروپا در جلسه آتی خود، تنش بین آنکارا و آتن را بررسی و حتی ترکیه را تحریم کنند.

رئیس جمهور ترکیه به توجه به این تهدیدها، ضمن درخواست  اتخاذ موضع بی‌طرفانه از شورای اروپا درخصوص تنش‌های شرق دریای مدیترانه، گفته است که اظهارات تحریک‌آمیز در این باره، کمکی به حل مشکل نمی‌کند