به گزارش افکارنیوز، مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) نوشت: وزیر اطلاع رسانی سوریه اعلام کرد گروههای تروریستی مسلح، تا کنون بیش از ۱۳۰۰ بار آتش بس مورد توافق با سازمان ملل متحد را نقض کرده اند .

عدنان محمود گفت گروههای تروریستی مسلح بیش از ۱۳۰۰ بار آتش بس را که از دوازدهم آوریل به مرحله اجرا گذاشته شده است، نقض کردند که آخرین مورد آن ارتکاب دو جنایت در استانهای دمشق و حلب بود.
وی افزود: گروههای تروریستی مسلح، جنایات کشتار، انفجار، آدم ربایی و ترور شهروندان و نیروهای حفظ امنیت را تشدید کرده اند و تعداد موارد نقض آتش بس از سوی این گروهها که ثبت شده است به ۱۳۰۰ مورد رسیده است.

محمود تصریح کرد: سوریه به تمام تعهدات خود بر اساس طرح عنان پایبند بوده است و نماینده ویژه سازمان ملل متحد در جریان موارد گسترده نقض آتش بس از سوی گروههای مسلح قرار گرفته است.

وی اعلام کرد ما منتظر تلاشهای واقعی عنان برای توقف اقدامات خشونت آمیز این گروهها و همچنین گرفتن تضمین و تعهدات لازم از کشورها و طرفهای حامی این گروهها برای پایان دادن به حمایتهای مالی و تسلیحاتی از آنها هستیم.

محمود خاطر نشان کرد: کشورهایی مانند ترکیه، قطر و عربستان با تروریستها در سوریه همپیمان شده اند و در جنایات آنها علیه شهروندان سوری به سبب حمایت مالی و تسلیحاتی از آنها شریک هستند و مسئولیت قانونی و اخلاقی و سیاسی در قبال جنایات این گروهها بر عهده این کشورهاست.

وی با بیان اینکه این کشورها، شکست طرح عنان را پیش از آنکه آغاز شود، اعلام کرده بودند، این مسئله را نشان دهنده حمایت آنها از ادامه بی ثباتی و ناامنی از طریق حمایت از گروههای مسلح تروریستی دانست و تنها راه موفقیت طرح عنان را توقف حمایتهای این کشورها از گروههای مسلح دانست.