کار کثیف حکومت میانمار با روستا‌های مسلمان‌نشین

به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت میانمار در راستای اقدامات خود بر ضد مسلمانان روهینگیا ، نام روستا‌های مسلمان نشین را از نقشه رسمی خود پاک کرده است.

اخبار بین الملل- بنا به اعلام سازمان ملل ، دولت میانمار سال گذشته نام روستا‌های مسلمان نشین در استان راخین را از نقشه رسمی خود پاک کرده است.

سه سال پس از نسل کشی وحشتناک مسلمان روهینگیا از سوی ارتش و بوداییان میانمار و تخریب کامل روستا‌های آنها، اکنون دولت این کشور سعی در حذف همیشگی مسلمانان این کشور از تمامی نقشه‌ها دارد؛ زیرا نام این روستا‌ها از نقشه‌های سازمان ملل و گوگل که براساس نقشه ارائه شده از سوی دولت میانمار تنظیم می‌شود، نیز به چشم نمی‌خورد.

دولت میانمار برغم تمامی اقدامات صورت داده علیه مسلمانان راخین، هر گونه نسل کشی علیه مردم روهینگیا را انکار می‌کند. دولت میانمار در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۵ روستای متعلق به مسلمانان روهینگیا را تخریب کرد.

در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دولت میانمار با هدف پاکسازی قومی و با مطرح کردن ادعای همکاری مسلمانان روهینگیایی با گروه‌های تروریستی علیه جمعیت بوداییان به آن‌ها حمله کرد. این حملات باعث شده نزدیک به یک میلیون مسلمان روهینگیایی به سمت مرز‌های بنگلادش فرار کنند. بیش از یک هزار روهینگیایی در این حملات کشته شدند و به هزاران زن تجاوز شد.