عفو بین‌الملل: سازش با اسرائیل، اشغالگری آن را تغییر نمی‌دهد

 در پی پیوستن بحرین به کشور‌های سازش کننده با رژیم صهیونیستی ، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد هیچ توافق دیپلماتیکی نمی‌تواند وظایف رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم اشغالگر را تغییر دهد.

اخبار بین الملل- در حساب توییتری عفو بین الملل آمده است هر روندی که هدف آن صلح عادلانه و پایدار در مسئله فلسطین و اسرائیل باشد باید برابر با حذف شهرک سازی غیر قانونی اسرائیل باشد.

بنا به گفته عفو بین الملل، روند صلح همچنین باید شامل پایان دادن به نقض سیستماتیک حقوق بشر، دستیابی به عدالت و جبران خسارت قربانیان جنایات مطابق با قوانین بین المللی باشد.

در پیام سازمان عفو بین الملل آمده است: هیچ توافق نامه دیپلماتیک نمی‌تواند وظایف قانونی اسرائیل را به عنوان یک قدرت اشغالگر تحت قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بین الملل تغییر دهد و همچنین نمی‌تواند فلسطینیان را از حقوق و حمایت هایشان که از سوی قوانین بین المللی تضمین شده، محروم کند.

لازم به ذکر است، خبرگزاری رسمی بحرین روز جمعه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد دونالد ترامپ و پادشاه حمد بن عیسی طی یک تماس تلفنی در خصوص عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک میان تل‌آویو و منامه توافق کردند.

این خبر در حالی منتشر شد که تنها چند هفته بیش‌تر از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی از سوی دونالد ترامپ نمی‌گذرد. اقدام بحرین در سازش با رژیم صهیونیستی موجی از انتقادات را از سوی گروه‌های فلسطینی و مقاومت به دنبال داشت.