عادی‌سازی روابط بحرین و رژیم صهیونیستی به نیابت از «بن سلمان»

 روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی تحت عنوان «عادی سازی روابط آل خلیفه بعد از امارات؛ به نیابت از بن سلمان » نوشت: صهیونیست‌ها بعد از عادی سازی روابط با امارات آنچنان ذوق زدگی از خود نشان ندادند که در قبال عادی سازی روابط با بحرین نشان دادند چرا که می‌دانند عربستان سعودی از بحرین در این خصوص حمایت می‌کند.

اخبار بین المللبر اساس این گزارش، عربستان سعودی منتظر است تا فرصتی به دست آید تا بعد از بحرین عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کند. این در حالی است که گروه‌های فلسطینی به این نتیجه رسیده‌اند که سخن گفتن از سازش دیگر جایی ندارد و این بحث یک بحث مرده تلقی می‌شود.

در این گزارش آمده است: از ابتدا انتظار نداشتیم که توافق سازش با رژیم صهیونیستی تنها به رژیم امارات منحصر شود. این رژیم‌های عربی در سرسپردگی خود و دوری از مواضع ملت‌هایشان با یکدیگر نقطه اشتراک دارند.

رژیم بحرین به دلیل آنکه از سوی ملت خود طرد شده بیش از همه رژیم‌های عربی حوزه خلیج فارس به چتر حمایتی خارجی نیاز دارد؛ این مسأله نشان می‌دهد که در بحرین چه کسی واقعاً تصمیم‌ها را اتخاذ می‌کند.

بعد از این عادی سازی روابط، دیگر کسی بهانه‌ای برای عدم موضع‌گیری صریح علیه رژیم طغیانگر بحرین ندارد، گرچه پیش از این نیز بهانه‌ای نداشته است؛ مگر آنهایی که تصمیم گرفته‌اند در اردوگاه صهیونیست‌ها قرار بگیرند.

تمام این اقدامات گرچه آرمان فلسطین را هدف قرار داده اما در نهایت باعث شد نقاب از چهره رژیم‌های سرکوبگر که تلاش می‌کردند خود را پشت عناوین مذهبی ساختگی پنهان کنند، بردارد.