کشورهای عربی اسیر هوس‌های اسرائیل نشوند

 عباس مقتدایی در واکنش به عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی ، گفت: یکی از اقداماتی که در هفته‌های اخیر از سوی ایالات متحده آمریکا به شدت دنبال می‌شود، عادی سازی روابط کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس با رژیم جعلی صهیونیستی است و هدف از این موضوع آن است که آمریکا بتواند بر منابع نفتی کشورهای عربی بیش از پیش تسلط پیدا کند.

اخبار سیاسیوی بیان کرد: ترامپ برای پیروزی در انتخابات آمریکا و جبران عقب ماندگی‌های خود به دنبال آن است که یک شوک انتخاباتی ایجاد کند و لابی صهیونیسم را متقاعد کند که می‌تواند بیش از دیگر کشورها منافع صهیونیست‌ها را تأمین کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به همین جهت آمریکا عادی سازی روابط میان کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را دنبال می‌کند که این روند توسط دولت‌های وابسته عربی هم پیگیری می‌شود اما ملل این کشورهای عربی در چنین روندی به هیچ وجه مشارکت ندارند.

مقتدایی تأکید کرد: توصیه ما این است که کشورهای کوچک منطقه اسیر هوس‌های رژیم صهیونیستی نشوند و حُسن همجواری اقتضا می‌کند تا کشورهای کوچک روابط خود با کشورهای بزرگ و تأثیرگذار منطقه از جمله ایران را تقویت کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما معتقدیم هر چه فشار آمریکا افزون‌تر شود، ملت‌های منطقه بیدارتر خواهند شد و اگر چه ممکن است آنان در کوتاه مدت به منافعی دست یابند اما در درازمدت این فشارها راه به جایی نمی‌برد و صرفاً باعث کوتاه‌تر شدن دستِ آمریکا از منطقه خواهد شد و جریان مقابله با رژیم صهیونیستی هم در منطقه قدرتمندتر می‌شوند.