آمریکا در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلا به کرونا

 آخرین آمار و ارقام منتشر شده در وبگاه دانشگاه «جان هاپکینز» نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته با جان باختن دستکم ۷۰۸ نفر در آمریکا، مجموع قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۱۹۳ هزار و ۶۷۶ نفر رسید. 

اخبار بین الملل- آمار این وبگاه همچنین نشان می‌دهد که شمار مبتلایان ویروس کرونا در آمریکا طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ هزار و ۸۳۷ نفر بوده و مجموع مبتلایان به این ویروس کشنده در آمریکا به رقم ۶ میلیون ۴۸۳ هزار و ۶۴ نفر رسیده است. 

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز»، شمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۶۰۱ نفر و مجموع قربانیان این ویروس را ۱۹۸ هزار و ۱۲۸ نفر گزارش کرده است.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلا به  کرونا  و قربانیان این ویروس ناشناخته قرار دارد.

هند با ثبت ۴ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۹۸۴ نفر مبتلا و ۷۸ هزار و ۵۸۶ نفر فوتی در رتبه دوم قرار دارد. 

برزیل نیز با ۴ میلیون و ۳۱۵ هزار و ۶۸۷ نفر مبتلا و ۱۳۱ هزار و ۲۱۰ فوتی در رتبه سوم کشور‌های درگیر با ویروس کرونا قرار دارد. 

«آنتونی فائوچی»، مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا روز گذشته گفت که ایالات متحده نباید انتظار داشته باشد تا قبل از سال ۲۰۲۱ به زندگی عادی بازگردد و حتی شاید تا پایان این سال هم چنین اتفاقی رخ ندهد.

فائوچی که یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا است، در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» در بیان چرایی این مسئله گفت ممکن است واکسن تا پایان امسال (۲۰۲۰) آماده شود، اما تا زمانی که اغلب جمعیت کشور واکسینه نشوند که این مسئله تا اواسط یا اواخر ۲۰۲۱ طول خواهد کشید، نمی‌توان فعالیت‌ها در فضای سرپوشیده را با امنیت از سر گرفت.