نگرانی مردم آمریکا از ادعای ترامپ درباره واکسن کرونا

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، اعلام کرده است که واکسن کرونا احتمالا تا اوایل ماه نوامبر (آبان ماه)، چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور آماده می‌شود، ترامپ پیش از این نیز (در اوایل مردادماه) ادعا کرده بود واکسن کرونا دقیقا تا زمان انتخابات آماده می‌شود.

اخبار بین الملل این ادعای ترامپ در حالی بار دیگر مطرح شد که در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، کامالا هریس به اظهارات او واکنش نشان داده و سخنان او پیرامون آماده شدن واکسن کرونا تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری، بی‌پروا و غیر موثق خواند.

 بر اساس نظرسنجی‌هایی که درباره ادعای ترامپ مبنی بر توزیع زودهنگام واکسن کرونا انجام شده است، بیش از ۶۲ درصد از مردم آمریکا از اظهارات عجولانه رئیس جمهور این کشور  در این باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

از سوی دیگر کارشناسان بهداشت عمومی در آمریکا بار‌ها تأکید کرده‌اند که جدول زمانی ترامپ غیر واقعی است و واکسن کرونا تا اواخر سال جاری و یا سال ۲۰۲۱ نمی‌تواند آماده توزیع باشد. آنتونی فائوچی، رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا، نیز روز سه شنبه تاکید کرد احتمال اینکه واکسن کرونا تا زمان انتخابات آماده شود بسیار بعید به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش نشریه پولیتیکو نگرانی‌ها درباره واکسن کرونا زمانی افزایش یافت که رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت آمریکا، ترامپ را متهم به تحریف اسناد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های عفونی این کشور برای پیشبرد اهداف سیاسی خود کرد.

بر همین اساس مدیران شرکت‌های برتر دارویی در آمریکا متعهد شدند تا قبل از نتایج آزمایش‌های بالینی و اطمینان از اثربخشی واکسن‌های کرونا، هیچ موردی را تایید و توزیع نکنند.