بحرین: توافق ما با اسرائیل فرصت‌های بهتری برای ملت فلسطین خلق می‌کند!

 عبداللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین ، در گفتگوی اختصاصی با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد صلح با رژیم صهیونیستی در جهت منافع فلسطینیان انجام شده است.

اخبار بین الملل- او در پاسخ به این سوال که روابط بحرین و اسرائیل را در سایه توافقنامه صلح چگونه می‌بیند مدعی شد: برقراری روابط دیپلماتیک بین بحرین و اسرائیل با رویکرد‌های حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، برای گسترش صلح در جهان و افزایش تلاش برای پایان دادن به منازعات فلسطین و اسرائیل بر اساس طرح عربی همسو است و بحرین همواره بر موضع ثابت و دائم خود در قبال حقوق ملت برادر، فلسطین تاکید می‌کند و لزوم دستیابی آن به همه حقوق مشروعش در صدر اولویت‌های بحرین قرار دارد.

وزیر خارجه بحرین در ادامه ادعا کرد: صلح بهترین گزینه راهبردی برای پایان دادن به منازعات فلسطین و اسرائیل است و سابقه‌های تاریخی نشان می‌دهد همه طرح‌ها و تصمیم‌های بحرین همواره به نفع ملت فلسطین و حمایت از سرنوشت آن بوده است و هیچ کس نمی‌تواند در این زمینه ادعا کند که بیش از بحرین کار انجام داده است.

الزیانی در این زمینه که استقبال از توافق بین امارات و رژیم صهیونیستی زمینه‌سازی برای اعلام توافق بین بحرین و تل‌آویو بوده است یا خیر گفت: بحرین در کنار برادران خود در امارات عربی متحده برای دفاع از قضایا و منافع امت عربی و رساندن ملت فلسطین به حقوق خود می‌کوشد و از نقش پیشتاز امارات در برقراری روابط دیپلماتیک به عنوان راه حل راهبردی برای منازعات اسرائیل و فلسطین تمجید می‌کند. ما در بحرین بر حمایت خود از تلاش همه شرکای عرب در تلاش برای دستیابی به راه حل مسالمت‌آمیز که حامی منافع همه فلسطینی‌ها باشد تاکید می‌کنیم و معتقدیم اعلام تایید صلح بحرین و اسرائیل فرصت‌های بهتری برای ملت فلسطین در ایجاد کشوری مستقل و باثبات و شکوفا خلق خواهد کرد.

او در پایان درباره این که آیا وقوع توافقنامه‌های صلح بیشتری بین کشور‌های منطقه با اسرائیل را پیش بینی می‌کند یا خیر گفت: همان طور که قبلا اشاره کردم هر کشوری حاکمیت دارد و تصمیماتش را بر اساس اصل و منافع عالی خود می‌گیرد و بحرین هم همواره به گسترش فرهنگ صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز و طرد خشونت ادامه می‌دهد. این اقدام هم اقدامی واقعی در چارچوب تلاش‌های ما برای تحقق صلح در سطح جهانی است و در این زمینه تاکید می‌کنیم کشور‌هایی که با اسرائیل روابط برقرار کردند در حمایت از حقوق مردم فلسطین کوتاهی نکرده‌اند بلکه هر کشوری اولویت‌های راهبردی برای تحقق منافع خود دارد.