افشاگری مجله آمریکایی از اسرار سازش اعراب با صهیونیست‌ها

 مجله آمریکایی «فارین پالیسی» روز گذشته در گزارشی اسرار عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و کشورهای حوزه خلیج فارس و میزان تاثیر آن بر وزنه سیاسی مصر در جهان عربی را افشا کرد.

اخبار بین الملل- در گزارش این مجله آمده که دولت «دونالد ترامپ » همه تلاش خود را برای ترغیب کشورهای عربی به عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل به کار می‌بندد.

فارین پالیسی همچنین نوشت که انتخابات آینده ریاست‌جمهوری آمریکا نیز رابطه مستقیم با روند سازش اعراب با تل‌آویو دارد.

در این گزارش به نقل از «نمرود نوویک» تاجر صهیونیست و از نزدیکان «شیمون پرز» رئیس سابق رژیم صهیونیستی آمده که وی در خصوص فرضیه اقدام عربستان به عادی‌سازی روابط با اسرائیل در سایه وجود «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در این بازه زمانی تردید دارد.

 «باربارا لیف» سفیر سابق آمریکا در امارات و عضو موسسه واشنگتن برای سیاست خاورمیانه نیز با نظر نوویک موافق بوده و معتقد است که در حال حاضر چشم انداز پررنگی برای توافق مستقیم ریاض با تل‌آویو وجود ندارد.

مجله مذکور به نقل از «دیوید میلر» دیپلمات آمریکایی تصریح کرد که با این وجود بدون چراغ سبز عربستان سعودی٬ بحرین با عادی‌سازی با رژیم اسرائیل موافقت نمی کرد.

اما تاجر مذکور صهیونیست در زمینه روند سازش رژیم‌های عربی با رژیم صهیونیستی و تاثیر آن بر جایگاه سیاسی مصر در دیپلماسی خاورمیانه معتقد است که از زمان توافق های سیاسی سال 1979 معروف به «کمپ دیوید» یکی از مولفه‌های وجودی مصر این است که به عنوان یک مرکز ثقل حلقه ارتباطی میان رژیم اسرائیل و جهان عرب شده و اگر این مرکزیت آن به رژیم‌های حوزه خلیج فارس منتقل شود٬ قاهره متحمل خسارت سنگینی در جایگاهش می‌شود.