عدم محبوبیت داخلی ترامپ را به سیاست خارجی سوق داد

 دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با عدم محبوبیت در خصوص مسائل داخلی در برابر جو بایدن نامزد حزب دموکرات روبرو است، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به سیاست خارجی روی آورده است.

اخبار بین المللبر اساس این گزارش طی ماه گذشته ترامپ برای توافق صلح بین امارات متحده عربی و رژیم اسرائیل، میانجیگری کرده است، عادی شدن رابطه اقتصادی بین صربستان و کوزوو را تسهیل کرده و تعداد نظامیان آمریکایی در عراق را کاهش داده است.

 روز جمعه نیز ترامپ اعلام کرد که بحرین نیز روابطش با اسرائیل را عادی خواهد کرد. این در حالی است که عملکرد ضعیف ترامپ در زمینه مسائل داخلی به خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا موجب نارضایتی گسترده داخلی شده است.

ولی بعید به نظر می رسد که مسائل سیاست خارجی در روز انتخابات برای رای دهندگان آمریکایی در اولویت اصلی باشد. به نظر می رسد هرگونه کسب اعتبار از سوی ترامپ در عرصه جهانی زیر سایه موضوعات مهم دیگری از جمله سرکوب اعتراضات علیه نابرابری نژادی و بحران شیوع ویروس کرونا قرار خواهد گرفت.

توافق بین امارات و اسرائیل که ماه گذشته اعلام شد با استقبال هر دو حزب سیاسی آمریکا روبرو شده است و مراسم رسمی با بحرین نیز قرار است هفته آینده در کاخ سفید برگزار شود.

دولت ترامپ همچنین اعلام کرده است که تعداد نظامیان آمریکایی در عراق را تا پایان سپتامبر از 5200 نفر به 3000 نفر کاهش خواهد داد. دولت ترامپ قصد دارد تعداد نظامیان آمریکایی در افغانستان را تا نوامبر از 8600 نفر به 4500 نفر کاهش دهد.