ارمغان صلح خیالی با صهیونیست‌ها تحقیر و خواری است

 النخاله در گفت‌وگو با روزنامه "القدس" تصریح کرد: این‌که جهاد اسلامی تشکیل دولت فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ را نمی‌پذیرد، برای این است که این موضوع در حد توهم و خیال است نه تشکیل دولت فلسطین و هیچ ارتباطی با واقعیت ندارد.

اخبار بین الملل- دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: فروپاشی رژیم‌های عربی و اقدام آنان برای عادی کردن روابط با دشمن ناراحت کننده است و این مسئله ضعف و تحقیر این کشورها در برابر آمریکا و اسرائیل را نشان می‌دهد.

النخاله اظهار کرد: امت اسلامی بدون فلسطین پراکنده خواهد ماند و هیچ ارزشی نخواهد داشت. ما به عنوان یک جنبش، همچنان بر موضع خویش استوار هستیم و از به رسمیت شناختن اسرائیل در کوتاه مدت و بلند مدت امتناع می‌ورزیم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اتحاد گروه‌های فلسطینی عامل کلیدی در پایداری مردم فلسطین و تعهد آنها به حقوق تاریخی خود در خاک فلسطین است و همه ما باید به صورت جدی در تمام فعالیت‌های مشترک تلاش کنیم.

وی افزود: صرف نظر از موضوع اسیران، دشمن هرگز غزه مسلح را نخواهد پذیرفت و ما هیچ وقت نباید فراموش کنیم که دشمن بر ظلم و جور و بی‌عدالتی استوار است.

النخاله در ادامه به موضوع تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی پرداخت و تأکید کرد: پرونده مبادله اسیران با [رژیم صهیونیستی] باز است و مقاومت با هر فهرستی از اسیران که از سوی آنان ارائه شود، آمادگی دارد، اما دشمن در تمام مدت سعی می‌کند معامله شالیط را تکرار نکند.

النخاله تصریح کرد: آزادی زندانیان فلسطینی در رأس اولویت‌های مقاومت قرار دارد، حتی اگر مجبور باشیم برای آزادی آنها به نبردهای جدیدی روی خواهیم آورد.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند مقاومت و رزمندگان آن را در هر کجا که می‌تواند هدف قرار دهد. ترور شهید المبوح در ابوظبی، ترور مهندس شهید البطش در مالزی و ترور شهید الزواری در تونس و نیز حمله به منزل اکرم العجوری یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی، تخریب محل زندگی‌اش و به شهادت رساندن پسرش معاذ و یکی از همراهانش از جمله این اقدامات است.

وی در باره روابط جنبش جهاد اسلامی فلسطین با ایران گفت: روابط جهاد با ایران بسیار خوب است و این روابط لحظه‌ای قطع نشده است تا بخواهیم آن را ترمیم کنیم.