ایالت فلوریدا تعیین کننده اصلی روند انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا

جو بایدن امروز سه شنبه به فلوریدا سفر می کند. مایکل بلومبرگ شهردار سابق قصد دارد 100 میلیون دلار برای پیروزی بایدن در فلوریدا کمک کند. ترامپ نیز قصد دارد برای تضمین پیروزی اش در فلوریدا 32 میلیون دلار هزینه نماید.

بر اساس این گزارش همه موارد فوق یک مساله مهم را نشان می دهد: روند انتخابات 2020 بار دیگر در ایالت فلوریدا مشخص خواهد شد.

در شب انتخابات 2016، پیش بینی ها درباره پیروزی ترامپ در فلوریدا نخستین شاخص مهم برای شکست احتمالی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری بود.

اگر ترامپ در کسب 29 رای الکترال ایالت فلوریدا شکست بخورد، مسیر لازم برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری، سخت و دشوار خواهد شد. اگر ترامپ در فلوریدا پیروز شود، مسیرش برای انتخاب مجدد برای چهار سال دیگر هموار خواهد شد.

نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت در ایالت فلوریدا بین بایدن و ترامپ به شدت نزدیک و تنگاتنگ شده است، این در حالی است که بایدن در طول تابستان پیشتازی مهم و چشمگیری را نسبت به ترامپ داشت.

نظرسنجی اخیر ان بی سی نیوز نشان می دهد رقابت در فلوریدا به شدت نزدیک شده است. نظرسنجی RealClearPolitics حاکی است پیشتازی بایدن نسبت به ترامپ به 1.2 درصد رسیده است، این رقم در ماه جولای به بیش از 6 درصد رسیده بود.

کاهش اختلاف بین بایدن و ترامپ برای بسیاری از تحلیلگران سیاسی مساله چندان عجیبی نیست چرا که به خوبی متوجه این مساله هستند که هیچ نامزدی نمی تواند با یک اختلاف فاحش در ایالت فلوریدا به پیروزی برسد.

هیچ یک از سه انتخابات ریاست جمهوری قبلی آمریکا در فلوریدا با بیش از 3 درصد اختلاف رای به نفع یک نامزد تمام نشده است. ترامپ در انتخابات 2016 میلادی با اختلاف 1.2 درصدی بر کلینتون پیروز شد. نزدیک ترین رقابت در این ایالت در سال 2000 میلادی بود زمانی که با رای تاریخی دادگاه عالی آمریکا جورج دبلیو بوش با اختلاف 537 رای پیروز شد.

یکی از موضوعاتی که طرفداران بایدن را با چالش جدی روبرو کرده است، جایگاه متزلزل وی در بین لاتین تبارهای ایالت فلوریدا است. تازه ترین نظرسنجی ان بی سی نیوز نشان می دهد ترامپ حمایت 50 درصدی لاتین تبارها را در اختیار دارد و این رقم برای بایدن به 46 درصد رسیده است.