به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان، ۱۳ ائتلاف و گروه اسلامي و سياسي مصر روز جمعه در تظاهرات ميليوني ميدان التحرير قاهره، براي دفاع از انقلاب و اهداف واقعي آن شركت كردند.


براساس این گزارش، گروه ها و جریان های اسلامی که در راس آنها جماعت اخوان المسلمین قرار دارند، هدف از برگزاری تظاهرات موسوم به نجات انقلاب را حفاظت و برآورده شدن اهداف آن و اجازه ندادن به تاخیر در تحویل قدرت یا بازگشت عوامل رژیم گذشته عنوان کردند.


سازمان دهندگان تظاهرات مردمی روز جمعه هدف از اعتراضات مردمی در میدان التحریر را افزایش فشار علیه شورای نظامی و تاکید بر مخالفت با تمدید دوره انتقالی و ضرورت تحویل قدرت به غیرنظامیان در موعد مقرر اعلام کردند.


به گفته جماعت اخوان المسلمین، بازگشت ارتش به پادگان ها، تضمین روند دموکراتیک انتخابات ریاست جمهوری آینده و جلوگیری از نامزدی عناصر رژیم سابق در انتخابات از اهداف عمده تظاهرات نجات انقلاب ۲۵ ژانویه بوده است.


لغو کمپ دیویدو طرد سفیر اسرائیل

از سوی دیگر صدها فعال سیاسی مصری روز پنجشنبه به مناسبت آزادسازی شبه جزیره سینا از اشغالگران صیهونیست، در میدان «حریت» العریش دست به تظاهرات ضداسرائیلی زدند.
معترضان مصری با سر دادن شعارهایی خواستار لغو توافقنامه کمپ دیوید و طرد سفیر رژیم صهیونیستی از خاک کشورشان شدند.


تظاهرکنندگان مصری با به آتش کشیدن پرچم رژیم صهیونیستی حمایت خود را از مبارزات ملت فلسطین اعلام و خواستار ورود نیروهای ارتش مصر به سینا و از بین بردن هر نشانه ای از رژیم اشغالگر در خاک کشورشان شدند.


در همین حال برای سومین روز پیاپی، صدها تن از مردم مصر با برگزاری تظاهرات در مقابل سفارت عربستان در قاهره، خواستار آزادی یک وکیل مصری از زندان های آل سعود شدند.


جوانان معترض با محکوم کردن اقدام غیرقانونی سعودی ها در بازداشت این وکیل تاکید کردند که اجازه نخواهند داد، آل سعود، کرامت ملی آنها را خدشه دار کند. احمد الجیزاوی وکیل مصری که برای ادای مناسک حج عمره به عربستان رفته بود توسط ماموران امنیتی آن کشور بازداشت و زندانی شده است.

پارلمان مصر نيز از رياض خواسته تا سريع تر وكيل مصري را آزاد كند ولي عربستان مدعي است كه الجيزاوي با خود موادمخدر حمل مي كرده است.