نتایج جدیدترین نظرسنجی سراسری در آمریکا

نتایج جدید‌ترین نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و مرکز ایپسوس در سطح ملی آمریکا نشان می‌‌دهد که « جو بایدن »، نامزد حزب دموکرات‌ انتخابات 2020 آمریکا ، ۹ درصد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور پیش افتاده است. 

به نوشته خبر‌گزاری رویترز، این نظر‌سنجی که از تاریخ یازدهم تا پانزدهم سپتامبر به عمل آمده و روز چهار‌شنبه منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از رأی‌دهندگان بالقوه آمریکایی از بایدن و ۴۱ درصد دیگر نیز از ترامپ حمایت کرده‌اند.

۳ درصد از پاسخ‌دهندگان در این نظرسنجی گفته‌اند که از یک نامزد حزب سوم حمایت خواهند کرد و باقی پاسخ‌دهندگان نیز هنوز درباره انتخاب خود به قطعیت نرسیده‌اند. 

نتایج این نظر‌سنجی نشان می‌دهد که بیشتر این رأی‌دهندگان بالقوه درباره رأی خود کاملاً مطمئن هستند. 

۹ نفر از ۱۰ پاسخ‌دهنده گفته‌اند که از انتخاب بایدن مطمئن هستند و ۸ نفر از ۱۰ پاسخ‌دهنده دیگر نیز همین نظر را در مورد ترامپ داشته‌اند.  

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که بایدن پیش از برگزاری انتخابات، برتری خود را در آرای مردمی حفظ کرده است. با این وجود ۹ درصد از رأی‌دهندگان بالقوه، هنوز نامزد مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند. 

رأی این رأی‌دهندگان در هفته‌های آینده می‌تواند پیروز انتخابات پیش‌رو در آمریکا را تعیین کند. 

در فاصله کمتر از ۵۰ روز مانده به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر، نتایج نظرسنجی‌های دیگر نشان می‌دهند که بایدن برتری خود را در آرای مردمی حفظ کرده است. اما در نهایت نتیجه انتخابات را تعداد الکترالی که هر نامزد به دست می‌آورد مشخص خواهد کرد.