ترامپ نظر مقام بهداشتی آمریکا را درباره واکسن کرونا تغییر داد!

 «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا عصر روز چهارشنبه، برخلاف اظهارات قبلی خود مبنی ‌بر موثر نبودن واکسن کرونا اعلام کرد، واکسن کرونا ۱۰۰ درصد موثر است و می‌تواند شرایط را به گذشته بازگرداند.

رابرت ردفیلد پیش از این در توییتی گفته بود، بهترین راه برای در امان ماندن از ویروس کرونا زدن ماسک، شستن دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

اما بعد از این که ترامپ اعلام‌کرد درباره واکسن‌کرونا تلفنی با مدیر مرکز کنترل بیماری‌ها صحبت کرده است، رد فیلد اعلام کرد که واکسن کرونا ۱۰۰ درصد مفید است و می‌تواند زندگی مردم آمریکا را به قبل از زمان همه‌گیری بازگرداند.

پیشتر دکتر آنتونی فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در آمریکا اعلام کرده بود که ممکن است با فشار‌های برخی گروه‌ها واکسن‌کرونا قبل از اتمام آزمایش‌های بالینی تکمیلی به بازار وارد شود.

این اظهارنظر‌های متفاوت مقامات آمریکایی موجی از تردید‌ را در مورد موثر بودن یا نبودن واکسن کرونا در بین مردم آمریکا ایجاد کرده است، به طوری که در یک نظرسنجی که در شبکه سی‌بی‌اس انجام شد ۵۰ درصد آمریکایی‌ها قصد تزریق واکسن کرونای ترامپ را ندارند.