با شیوع کرونا مجبور نیستم با افراد نفرت انگیز دست بدهم!

اولیویا تروی، دستیار سابق مایک پنس- معاون رئیس جمهور آمریکا- در توضیح علت استعفایش گفته است از عملکرد دولت دونالد ترامپ  در کنترل و نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا راضی نیست و ترامپ فقط بر تلاش‌های خود برای انتخابات مجدد تمرکز کرده است.

او که یکی از مشاورین کاخ سفید در امور مقابله با بیماری واگیر است گفته، رئیس جمهور آمریکا یکبار از شیوع این بیماری همه گیر تشکر هم کرده است، زیرا در چنین شرایطی مجبور نیست با افراد "نفرت انگیز" دست بدهد.

تروی همچنین این اظهار نظر ترامپ را در قالب ویدئویی در حساب شخصی خود منتشر کرده است. ترامپ در این ویدئو می‌گوید: «شاید این ویروس چیز خوبی باشد. من دوست ندارم با مردم دست بدهم. من مجبور نیستم با این افراد نفرت انگیز دست بدهم».

اگر چه مشخص نیست دقیقاً منظور ترامپ از "نفرت انگیز" چه کسی بوده است، تروی ادعا می‌کند آن‌ها "همان افرادی هستند که ترامپ ادعا می‌کند به آن‌ها اهمیت می‌دهند" و از او حمایت می‌کنند.

تروی معتقد است ترامپ در بحبوحه شیوع بیماری همه گیر به سلامتی شهروندان آمریکایی اهمیت نمی‌دهد، زیرا "نگرانی اصلی او اقتصاد و انتخاب مجددش است"، که در نتیجه، روند مواجهه با ویروس کرونا را "ناموفق" کرده است.

ترامپ بار‌ها و بار‌ها از اقدامات دولت خود در دوره شیوع کرونا قدردانی کرده و گفته است که آن‌ها "کار بزرگی" انجام داده اند و اگر او نبود، اوضاع بسیار بدتر می‌شد.

روز چهارشنبه، ترامپ گفت: واکسن کرونا می‌تواند ظرف سه یا چهار هفته آماده شود. این در حالی است که دموکرات‌ها تعجیل او را بخشی از اقداماتش برای پیروزی در انتخابات تلقی کرده اند.