آغاز دومین قرنطینه سراسری در سرزمین‌های اشغالی

 رژیم صهیونیستی از ظهر روز جمعه دومین قرنطینه سراسری در مقابله با شیوع ویروس کرونا را آغاز کرد.

مقامات رژیم صهیونیستی گفته‌اند افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر به ابعاد نگران کننده‌ای رسیده و تنها شرایط قرنطینه سراسری ممکن است چرخه ابتلا را بشکند.

قرنطینه ساعاتی پیش از آغاز سال نو عبری آغاز شد. نخست وزیر و وزیر بهداشت این رژیم پیشاپیش گفته‌اند دوره قرنطینه جدید ممکن است از سه تا چهار هفته‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، طولانی‌تر باشد.

بنیامین نتانیاهو که برای اثبات توانایی‌های خود در مقابله با ویروس کرونا با بحران بزرگی مواجه شده نیز گفته است مسئولان و کارشناسان بهداشت تنها راه چاره را اعمال دوباره قرنطینه دانسته و باید مردم این مقررات را به دقت رعایت کنند تا این وضع بهبود یابد.

وی برای کاهش خشم معترضان به این شرایط، مدعی شد شماری از کشورهای غربی نیز به زودی مانند اسرائیل قرنطینه دوم را برقرار می‌کنند.

رئوون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی نیز به دلیل ناتوانی نهادهای این رژیم در تعیین و اجرای سیاست‌های مؤثر در مقابله با شیوع ویروس کرونا پوزش خواسته است.

بر اساس مقررات دوره جدید قرنطینه، مدارس و بسیاری از مراکز خرید و کسب و کار بسته شده و مردم حق تردد از بیش از یک کیلومتر از محل زندگی خود را ندارند. مردم از رفت و آمد با خودرو و دید و بازدید از دوستان و بستگان خود منع شده و تنها مجاز هستند برای خرید آذوقه و دارو یا رفتن به سر کار از خانه خارج شوند.