ذوق‌زدگی صهیونیست‌ها از توئیت عبری روزنامه سعودی وابسته به بن سلمان

 روزنامه سعودی «عرب نیوز» تصویر پروفایل و تصویر جلد خود را در توییتر به تصاویری حاوی عبارت «شانا توفا» (سال خوب به زبان عبری) تغییر داد که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی از این امر ذوق زده شد.

این روزنامه از سوی شرکت تحقیقات و انتشارات عربستان منتشر می‌شود که روزنامه الشرق الاوسط و مجله سیدتی نیز تحت نظر آن منتشر می‌شوند. این روزنامه تحت نظارت خاندان « ملک سلمان » پادشاه عربستان است و در حال حاضر تحت نظر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان اداره می‌شود.

این پیام تبریک روزنامه سعودی به مناسبت سال عبری جدید است که یهودیان جهان امروز، شنبه و یکشنبه را به این مناسبت جشن می گیرند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز همراه با تصویری که جلد روزنامه سعودی با عبارت« شانا توفا» بیان کرده بود، نوشت: روزنامه عرب نیوز عربستان جلد الکترونیکی خود و تصویر پروفایلش را به عبارت « شانان توفا» به مناسبت سال جدید عبری تغییر داد.

روز جمعه روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال اعلام کرد که محمد بن سلمان می‌خواهد بعد از امارات و بحرین، توافق عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کند؛ درحالی که پدرش ملک سلمان با این امر مخالف است.

همین روزنامه در روز امضای توافق عادی سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در کاخ سفید عبارت صلح را به سه زبان انگلیسی و عربی و عبری منتشر کرده بود. این روزنامه همچنین از پیشگامان آماده‌سازی فضای داخلی عربستان برای سازش با صهیونیست‌هاست.

مقاله معروف «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا که در روزنامه صهیونیستی « یدیعوت آحارونوت » منتشر شده و طی آن به تلاش های کشورش جهت عادی سازی روابط میان جهان عرب و رژیم صهونیستی اذعان کرد٬ مقدمه علنی شدن روابط ابوظبی با تل‌آویو بود که انتظار می‌رود این روند درباره عربستان نیز تکرار شود.