برتری بایدن نسبت به ترامپ در نظرسنجی‌های جدید

 نتایج نظرسنجی مشترک شبکه‌ ای بی سی نیوز و نشریه وال استریت ژورنال در سطح ملی که دیروز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اختلاف ۸ امتیازی از دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی این کشور پیشتاز است.

بر این اساس، بایدن با کسب ۵۱ درصد بخت نسبتا بالایی به ترامپ با ۴۳ درصد، برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهور آمریکا دارد.

نتایج ماه گذشته این نظرسنجی حاکی از برتری ۹ امتیازی بایدن نسبت به رقیب جمهوری خواه او بود.

گفته می‌شود بایدن در حال حاضر، درصد بالایی از حمایت رای دهندگان رنگین پوست، سفید پوست، زنان و سالخوردگان را در اختیار داد. این در حالی است که بیشتر حامیان ترامپ از میان مردان و رای دهندگان سفید پوست فاقد مدارک دانشگاهی هستند.

نظرسنجی جدید همچنین نشان داد که بایدن با ۶ امتیاز (۵۱ به ۴۵ درصد) در ۱۲ ایالت اصلی آریزونا، فلوریدا، جورجیا، آیووا، مین، میشیگان، مینه سوتا، نوادا، نیوهمپشایر، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین از ترامپ پیشی گرفته است.

طبق این نظر سنجی از هر ۱۰ رای دهنده، تقریبا ۹ تن درباره انتخابات ماه نوامبر صحبت می‌کنند. به عقیده آنها، بایدن در بخش مراقبت‌های بهداشتی، کنترل ویروس کرونا، نژاد، حمایت از حقوق مهاجران و تغییرات آب و هوایی از ترامپ که صرفا به مسئله اقتصاد، کنترل تجارت و توافق با چین فکر می‌کند، جلوتر است.

این نظرسنجی از یک هزار رای دهنده از تاریخ ۱۳ تا ۱۶ سپتامبر با حاشیه خطای ۳.۱ انجام شده است.

این نظرسنجی در حالی انجام شده است که دونالد ترامپ اعلام کرد چنین نظرسنجی‌هایی تاثیری در پیروزی او ندارد همانطور که در سال ۲۰۱۶ نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی کلینتون در انتخابات بود و در نهایت ترامپ به کاخ سفید وارد شد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز ۳ نوامبر در سراسر این کشور برگزار می‌شود.