خروج نیروهای آمریکایی پیش شرط سازش بغداد با اسرائیل

 یک رسانه لبنانی گزارش داد دولت واشنگتن پیش شرط خروج نیروهایش از عراق را عادی سازی روابط بغداد با تل‌آویو عنوان کرده است.

روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد آمریکا در ازای پیوستن عراق به موج اعراب سازش کننده با رژیم صهیونیستی، به بغداد اعلام کرد نیرو‌های خود را از خاک این کشور بیرون می‌کشد. بنا به اعلام این رسانه لبنانی، با توجه به پیام‌های تهدید آمیزی که واشنگتن اخیرا به بغداد ارسال کرده، تشدید تنش‌های دیپلماتیک میان دو کشور قابل پیش بینی است.

این رسانه لبنانی به نقل از منابع دولتی ناشناس گزارش داد تهدیدات آمریکا علیه عراق در خصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در دو کانال مستقیم و غیر مستقیم دنبال می‌شود. آمریکا از یک سو تلاش می‌کند تا تهران را مسئول اتفاقات احتمالی در عراق جلوه دهد تا با سیاه نمایی و باج خواهی بغداد را به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، که از سوی دولت عراق، نیرو‌های سیاسی و مردم آن رد می‌شود، سوق دهد.

پس از حضور نمایندگان رژیم‌های دست‌نشانده بحرین و امارات و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی در آمریکا و کاخ سفید برای امضای توافق آشکارسازی روابط و خیانت به ملت و آرمان فلسطین، مراسم امضای توافق به‌اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با کشور‌های امارات و بحرین، با حضور چند صد مهمان خارجی و آمریکایی برگزار شد.

امارات اولین کشور عربی بود که روابط پنهانی خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کرد و به دنبال آن بحرین در کمتر از یک ماه به این کشور پیوست. رئیس جمهور آمریکا که در آستانه انتخابات سوم نوامبر دستان خود را خالی از دستاورد‌های قابل اتکا می‌بیند، تلاش می‌کند تا با سوق دادن کشور‌های عربی به سمت سازش با رژیم صهیونیستی اندوخته قابل اعتنایی در سوم نوامبر برای خود دست و پا کند.