طرح سندرز برای کنار زدن ترامپ در صورت عدم پذیرش نتایج انتخابات

 «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت به دموکرات‌ها اطمینان داده که چند طرح برای تعامل با سناریویی وجود دارد که ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر شکست بخورد اما کناره‌گیری از قدرت را رد کند.

وی که جمعه شب در یک برنامه تلویزیونی مصاحبه می‌کرد، گفت لیبرال‌ها اطمینان زیادی دارند که «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها انتخابات را خواهد بُرد اما دموکرات‌ها طرح‌های احتمالی برای برکنار کردن ترامپ از قدرت در صورت امتناع وی خواهند داشت.

وی اضافه کرد: «حد پایین این است که چیزهایی وجود دارد که ما باید هم اکنون انجام دهیم تا اطمینان یابیم که بایدن پیروز می‌شود و در صورتی که ترامپ پس از شکست تلاش کند در قدرت بماند، طرح‌هایی وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که از قدرت بیرون رانده می‌شود. اما در حال حاضر،‌ طی پنج هفته آتی، وظیفه ما این است که وی را شکست دهیم و بد او را شکست بدهیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دموکرات‌ها نگران هستند که ترامپ از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در صورت شکست در انتخابات نوامبر خودداری کند.

ترامپ پیش از این، بامداد پنجشنبه هم در پاسخ به سئوالی درباره تحویل مسالمت‌آمیز قدرت به رقیبش در صورت باخت در انتخابات گفت: «باید ببینیم چه پیش می‌آید... صندوق‌های رأی فاجعه و خارج از کنترل هستند! صادقانه بگویم، انتقالی در کار نخواهد بود بلکه تداوم [ریاست‌جمهوری من را] خواهیم داشت».

سندرز امروز نیز در پیامی در توئیتر هشدار داد که انتخابات ماه نوامبر آمریکا انتخاب میان دونالد ترامپ و دموکراسی خواهد بود.