واکنش رئیس‌جمهور کره به عذرخواهی رهبر کره شمالی

 مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه اظهار داشت که عذرخواهی رهبر معظم کره شمالی کیم جونگ اون در مورد تیراندازی به یک تبعه کره جنوبی، عزم پیونگ یانگ را در تلاش برای بهبود روابط بین دو کشور نشان می‌دهد.

مون این حادثه را «تأسف انگیز و ناگوار» خواند و از شهروندان کره جنوبی به دلیل شوکی که خبر تیراندازی آن‌ها را برانگیخته، عذرخواهی کرد.

چونگ سای کیون، نخست وزیر کره جنوبی خواستار تحقیق «سریع» در مورد این حادثه شد و تأکید کرد که تنها کشف همه حقایق مربوط به تیراندازی می‌تواند جلوی تبدیل شدن آن به «یک مانع جدی» در روابط بین دو کره شود.

در پی وقوع یک فقره حادثه تیراندازی ناگوار که به کشته شدن یک مقام دولتی کره جنوبی منجر شد، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه از همسایه جنوبی خود عذرخواهی کرد. در پیام صادر شده از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد عمیقا از این مسأله متأسف است و ابراز امیدواری کرد که این مسأله به اطمینان میان دو کره خدشه‌ای وارد نکند.

این اولین بار پس از سال ۲۰۰۸ است که یک شهروند غیرنظامی کره جنوبی مورد اصابت گلوله کره شمالی قرار گرفت. در آن زمان، «پارک وانگ جا» هنگام گشت و گذار در محدوده کوه تفریحی کومگانگ مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.