افشای توطئه ترامپ علیه سیاهپوستان در انتخابات ۲۰۱۶

 بنابر اعلام کانال ۴ اخبار انگلیس، تیم مبارزات دیجیتال دونالد ترامپ تلاش کرده است میلیون‌ها آفریقایی- آمریکایی تبار را از رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا منصرف کند.

روزنامه نگاران تیم تحقیقی این شبکه انگلیسی گزارش دادند به پرونده انتخاباتی تیم دونالد ترامپ مربوط به ۴ سال پیش دست یافته اند. پرونده مذکور حاوی اطلاعات تماس قریب به ۲۰۰ میلیون رای دهنده آمریکایی است که به منظور ارسال هدفمند و از پیش برنامه ریزی شده تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی انتخاب شده اند.

گفته می‌شود بیش از ۳.۵ میلیون سیاهپوست آمریکایی در گروهی تحت عنوان "بازدارندگی" قرار گرفته اند که هدف تیم ترامپ فشار آوردن به آن‌ها در جهت پرهیز از رای دادن عنوان شد. در گزارش روزنامه نگاران کانال ۴ انگلیس آمده است از آنجاییکه آمریکایی-آفریقایی تبار‌ها تمایل بیشتری به حزب دموکرات دارند، بیش از سایر گروه‌ها در آمریکا هدف تیم ترامپ قرار گرفتند. به عنوان نمونه در ایالت جورجیا، سیاهپوستان ۶۱ درصد از گروه بازدارندگی را تشکیل می‌دهند، این در حالیست که آن‌ها تنها ۳۲ درصد کل جمعیت این ایالت هستند.

کمپین دیجیتال ترامپ متشکل از تیمی از شرکت انگلیسی کمبریج آنالیتک بود. این شرکت پیشتر به گردآوری و سوء استفاده از داده‌های شخصی کاربران فیس بوک برای اهداف سیاسی و بدون رضایت آن‌ها متهم شده است. با این حال مدیر تیم دیجیتال انتخاباتی ترامپ نظری خلاف این گزارش را دارد و مصرانه تلاش تیم تحت هدایت خود برای هدف قرار دادن رای دهندگان سیاهپوست را منکر می‌شود. هر چند کانال ۴ انگلیس بر مشاهده این سند محرمانه تاکید دارد.

بنابر گزارش محققان کانال ۴ انگلیس، تیم ترامپ در راستای حذف هدفمند آرای متمایل به سمت دموکرات‌ها از تبلیغات منفی برای دلسرد کردن مردم برای رای دادن به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ بهره بردند. از جمله کار‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، مانور تبلیغاتی بر روی اظهارات کلینتون درباره سیاهپوستان بود.

در گزارش محققان کانال ۴ انگلیس تاکید می‌شود این همان استراتژی بود که برای پیشگیری از واگذاری آرای سیاهپوستان به دموکرات‌ها در ایالت‌های سرنوشت ساز از جمله ویسکانسین در پیش گرفته شد.

جمال واتکینز، نایب رئیس مشارکت مدنی در سازمان حقوق مدنی ایالات متحده می‌گوید چیزی که در این مورد بسیار تکان دهنده و بسیار نگران کننده است، وجود این نوع سرکوب است.