ترامپ: میلیون‌ها دلار مالیات داده‌ام

 دونالد ترامپ این اظهارات را طی چندین توئیت مطرح کرد و افزود که دارایی‌هایش خیلی بیشتر از بدهی‌‌هایش است اما هیچ گونه مدرکی ارائه نکرد و همچنین تعهدی نداد تا مدارک پرداخت مالیاتی خود را قبل از انتخابات منتشر کند.

 روزنامه نیویورک تایمز روز یکشنبه گزارش داد به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سال های 2016 و 2017 میلادی تنها 750 دلار مالیات پرداخت کرده است. ترامپ در سال های قبل از رسیدن به ریاست جمهوری نیز زیان و ضرر کسب و کارها و شرکت های خود را گزارش داده است.

نیویورک تایمز نوشته است که رئیس جمهور آمریکا در 10 تا 15 سال منتهی به سال 2017 میلادی هیچ گونه مالیات فدرالی پرداخت نکرده است. این در حالی است که ترامپ تا سال 2018 میلادی بیش از 427 میلیون دلار از منابع مختلف درآمد داشته است.

تحلیلگران معتقدند، افشای بخشی از پرونده مالیاتی ترامپ می تواند یک شوک بزرگ برای کارزار انتخاباتی وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر باشد.

چاک شومر رهبر دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر از آمریکایی ها خواست تا اگر بیشتر از ترامپ، مالیات فدرال پرداخت می کنند، دست های خود را بالا ببرند.

با وجود این، ترامپ همچنان در برابر درخواست مقام های قضایی برای انتشار اسناد و گزارش های مالیاتی اش مقاومت می‌کند.