نگرانی پوتین از افزایش شیوع کرونا در مسکو

 "ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه ، عفونت کوید-19 را "یک دشمن بسیار خطرناک، ولی آرام" نامید که تمامی جهان و از جمله روسیه، با آن روبرو شده است.

 وی یادآور شد، درک می‌کند که شهروندان این کشور از پوشیدن ماسک پزشکی و رعایت اقدامات محافظتی در برابر ویروس کرونا خسته شده‌اند، ولی برای مبارزه با شیوع این بیماری، همه باید به توصیه‌های پزشکان و متخصصان در این رابطه عمل کنند.

پوتین با اشاره به اینکه اکنون، افزایش شیوع عفونت کووید-19، مانند فصل بهار، در مسکو بسیار محسوس است، تأکید کرد: «باید خود را برای هرگونه توسعه روند اوضاعی آماده کنیم و پزشکان و مقامات مسئول در تمامی سطوح، باید "با درایت، ولی با پشتکار"، تمامی اقدامات لازم و ابزارهای محافظتی در برابر ویروس کرونا را به مردم ارائه دهند.

در همین رابطه، "سرگئی سوبیانین" شهردار پایتخت نیز شب گذشته در مصاحبه‌ای گفت که در شهر مسکو، هر روز وضعیت آلودگی به ویروس کرونا دشوارتر می‌شود و تعداد موارد بستری بیماران مبتلا در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است.

شهردار مسکو اعلام کرد که توصیه‌های مربوط به رعایت رژیم انزوای خانگی (قرنطینه) از سوی شهروندان بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن تا آخر ماه اکتبر (10 آبان ماه) معتبر خواهد بود.

لازم به یادآوری است، در اواخر ماه سپتامبر، با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا در مسکو و منطقه مسکو، محدودیت‌های جدیدی برای سالمندان و مبتلایان به بیماری‌های مزمن ساکن پایتخت در نظر گرفته شده و به آنها توصیه می‌شود رژیم انزوای خانگی را رعایت کنند.

در همین راستا، در شهر، سیستم خدمات اجتماعی و پشتیبانی از شهروندانی که مجبور به ماندن در خانه هستند، کار خود را از سر گرفته است.

شب گذشته ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه اعلام کرد که طی روز گذشته، 27 بیمار دیگر مبتلا به کووید-19 فوت کردند. بدین ترتیب، از زمان شیوع این بیماری همه گیر، در مجموع 5 هزار و 230 نفر از ساکنین مسکو جان خود را از دست داده‌اند.

روز سه شنبه نیز اعلام شده بود که طی 24 ساعت گذشته در شهر مسکو، 2 هزار و 300 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا ثبت شده که بیشترین میزان موارد ابتلا به این عفونت در پایتخت، از تاریخ 31 ماه مه (11 خرداد ماه) است.رشد روزانه آلودگی در مسکو به 0.8 درصد افزایش یافته است.

این ستاد یادآور شد، در کل دوره شیوع کرونا، تاکنون 290 هزار و 293 مورد عفونت کرونا در این کلان‌شهر شناسایی شده که از این تعداد، بیش از 247 هزار و  300 نفر درمان شده و 5 هزار و  230 نفر فوت کرده‌اند. در حال حاضر، بیش از 37 هزار و 790 نفر در پایتخت روسیه همچنان تحت درمان هستند.