راهکار مقامات اسپانیا برای مهار شیوع کرونا

 تدابیر مقامات اسپانیا برای محاصره شهر مادرید، پایتخت این کشور، ساکنان این شهر را که یک سوم موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا را طی دو هفته اخیر در خود جای داده است شوکه کرده است.

با این حال، سرانجام وزیر بهداشت اسپانیا از همان اقدامی خبر داد که مردم مادرید نگران آن بودند. «سالوادور ایلا» گفت آنچه می‌گویم کاری است که باید با قاطعیت انجام دهیم تا کنترل همه گیری را در منطقه خودمختار مادرید به دست بگیریم. در حال حاضر این مهمترین کاری است که باید انجام دهیم زیرا سلامت مهمترین مسئله است.

از این پس ورود و خروج ساکنان مادرید به محلات دیگر مگر برای رفتن به سرکار، رساندن کودکان به مدرسه و رفتن نزد پزشک ممنوع است. با این حال مردم می توانند آزادانه داخل محله خود تردد کنند. اما پارک ها تعطیل شده اند و تجمع بیش از  ۶ نفر ممنوع شده است. کافه ها و رستوران ها نیز از ساعت یازده شب  تعطیل خواهند بود.بخشی از مردم مادرید به شدت به این تدابیر اعتراض دارند.

مردی می گوید این اقدام برای من ناراحت کننده است زیرا من تنها زندگی می کنم و آمدن به پارک برای من اهمیت زیادی دارد. اگر آن ها پارک ها را تعطیل کنند ، این برای من بسیار ناراحت کننده خواهد بود. زیرا قرنطینه شدن در خانه بر ما اثر زیادی می‌گذارد. در خانه ماندن روح و روان را هدف قرار می دهد.

 علاوه بر مادرید و سه میلیون سکنه آن، ۹ منطقه در اطراف مادرید هم شامل این تدابیر می‌شوند. حدود ۴۴ درصد موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در اسپانیا مربوط به مادرید است. اسپانیا از جمله آلوده‌ترین کشور‌های اروپایی به ویروس کروناست. این کشور از ابتدای همه گیری حدود ۳۲ هزار مورد مرگ به ثبت رسانده است.