سوزان رایس: ترامپ با نژادپرستان راست‌گرا هم نظر است

 «سوزان رایس» نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل در مصاحبه با این شبکه تلویزیونی از مناظره اخیر انتخاباتی در آمریکا که میان دونالد ترامپ و جو بایدن  برگزار شد به شدت انتقاد کرد و اظهارات ترامپ را مایه شرمساری آمریکایی‌ها دانست.

در این گفتگو مجری سی ان ان از رایس  پرسید: آیا تصور می‌کردید که رئیس جمهور آمریکا از گروه‌های نژادپرست حمایت کند؟

رایس در پاسخ گفت: من هرگز این انتظار را نداشتم. این کاملا مایه شرمساری است. رئیس جمهور آمریکا در تلویزیون در برابر مخاطبان جهانی از هرگونه محکوم کردن گروه‌های نژادپرست امتناع می‌کند. این فرصتی بود که برای او به وجود آمد. او از این فرصت استفاده نکرد. این به خاطر آن نبود که این احمق باشد و گروه‌های نژادپرستی، چون «پرود بویز» را نشناسد بلکه او این کار را انجام داد، چون زیاد نمی‌خواهد که آن‌ها را محکوم کند.

رایس در ادامه افزود: او (ترامپ) می‌خواهد از آن‌ها دفاع کند. او از نظر ایدئولوژیکی با آن‌ها هم نظر است. ما باید از این اقدام وی متنفر باشیم. ما یک فرمانده کل قوای نژادپرست در کاخ سفید داریم. او بر این اساس حکمرانی می‌کند. او با نژادپرستان راست گرا هم نظر است. این سبب می‌شود که جامعه از این اقدام وی بدش بیاید.

نخستین مناظره انتخاباتی «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»، نامزد‌های انتخاباتی دموکرات و جمهوری‌خواه شامگاه سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا برگزار شد. شیوه برگزاری این مناظره و اظهارات ۲ نامزد انتخاباتی و به خصوص ترامپ جنجال و واکنش‌های منفی بسیاری را به همراه داشته است.

از این رو، کمیسیون مناظره انتخابات آمریکا از تصمیم خود برای اتخاذ تدابیری در راستای حفظ نظم در مناظره‌های انتخاباتی پیش‌رو خبر داده است.