جوادآباد در کشت غلات حرف اول را می‌زند

همایش مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن غلات صبح امروز با حضور معیار نعیمی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران، عسگری مسئول آفات مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان، جهیزی معاون ترویج سازمان و تاجیک رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین و مسئولان بخش، شهر، شهرستان و کشاورزان زحمتکش منطقه جوادآباد در سالن بخشداری جوادآباد برگزار شد.

رئیس مرکز خدمات کشاورزی جوادآباد در این همایش اظهار داشت: منطقه جوادآباد قطب کشاورزی استان تهران محسوب می‌شود و در کشت غلات حرف اول را می‌زند و آفت سن غلات خاص این منطقه است بنابراین هر ساله یکی از مهم‌ترین اقدامات مرکز خدمات کشاورزی جوادآباد که با کمک کلینیک‌های گیاه پزشکی و خود کشاورزان به منظور حفظ محصولات از گزند این آفات خطرناک انجام خواهد گرفت، مبارزه به موقع و اصولی با آفات فوق است.

محمدرضا چشم‌آغل افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار سال 1395 با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» تولید محصول گندم و جو در سال زراعی جاری و حفظ آن از گزند آفات، دغدغه بخش کشاورزی بوده است.

وی در ادامه عنوان کرد: حفظ محصولات در برابر آفات با حمایت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و بخشدار محترم به‌طور روزانه و حتی ایام تعطیل نسبت به بازدیدهای مستمر از مزارع غلات به کشاورزان اطلاع‌رسانی می‌شود.

چشم‌آغل ادامه داد: این اطلاع‌رسانی در غالب پیامک، نصب بنر و پوستر و نیز توسط شوراهای شهر و روستا و مددکاران ترویجی صورت خواهد گرفت تا کشاورزان به موقع با آفات سن غلات و علف‌های هرز مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: سموم علفکش مورد نیاز برای مبارزه با علف‌های هرز غلات و سموم حشره‌کش برای مبارزه با آفت سن غلات، توسط عاملان فروش بخش تأمین شده و از این نظر دغدغه‌ای وجود ندارد.

رئیس مرکز خدمات کشاورزی جوادآباد در پایان اضافه کرد: امیدواریم که با تدابیر انجام شده و تلاش کشاورزان در این زمینه بتوان در سال زراعی جاری محصول کشاورزان را هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی از گزند آفات مذکور حفظ کنیم.