استان تهران سراسر نور و سرور

همزمان با سالروز میلاد باسعادت امام جواد(ع)، شهرستان‌های استان تهران غرق در نور و سرور بوده و جشن‌های میلاد فرزند امام رضا(ع) باشکوه خاصی برگزارشده است.

مردم استان تهران در شب میلاد امام جواد(ع) در اماکن مذهبی ازجمله مساجد جامع، هیئات مذهبی و امامزادگان واجب‌التعظیم استان حاضرشده و در جشن میلاد نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت شرکت کردند.

نوجوانان و جوانان استان تهران نیز انس و الفت خاصی با امام جواد(ع) داشتند و حضور پررنگی را در مراسم جشن میلاد این امام همام به ثبت رساندند.

برگزاری جشن میلاد امام جواد(ع) در نقاط مختلف استان تهران

برخی از زوج‌های جوان نیز شب میلاد امام جواد(ع) را به‌عنوان روز آغاز زندگی مشترک انتخاب کرده و ابتدای زندگی خود را به نور اهل‌بیت روشن ساختند.

تعدادی از محبان و دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز همزمان با میلاد نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، از مردم متدین و انقلابی استان تهران پذیرایی کردند.

مراسم جشن میلاد امام محمدتقی(ع) در شهرستان‌های مختلف استان تهران نظیر ورامین، بهارستان، رباط‌کریم، شهر قدس، اسلامشهر، شهریار، ملارد، پاکدشت، فیروزکوه، قرچک، پیشوا، دماوند، پردیس، پرند و سایر نقاط استان تهران باشکوه خاصی برگزار شد.

حضور مردم استان تهران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

برخی از ارادتمندان مکتب اهل‌بیت عصمت و طهارت نیز ترجیح دادند که در شب میلاد امام جواد(ع) در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حاضرشده و این جشن بزرگ را در کنار قبور این شخصیت بزرگ جشن بگیرند.

مردم استان تهران از نقاط مختلف خود را به قبله تهران رسانده و در برنامه‌های ویژه میلاد امام جواد(ع) که از سوی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ترتیب داده‌شده بود، شرکت کردند.

نقش امام جواد(ع) در گسترش مکتب اهل‌بیت بسیار پررنگ است

حجت‌الاسلام علی علوی کارشناس مذهبی اظهار داشت: امام جواد(ع) به‌عنوان فرزند گرامی امام رضا(ع) از جایگاه رفیع و بلندی نزد شیعیان و ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت برخوردار است.

وی افزود: امام جواد(ع) در دوران ۱۷ ساله امامت خود از هر فرصتی برای ترویج و گسترش مکتب حیات‌بخش اهل‌بیت استفاده کرد و به‌عنوان بزرگ‌ترین شخصیت زمان خود شناخته می‌شد.

علوی ادامه داد: بسیاری از دانشمندان و علما برای پاسخ به سؤالات خود به امام جواد(ع) مراجعه می‌کردند و ایشان نیز از هر فرصتی برای کادر سازی شیعه بهره گرفت.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: اگرچه امام جواد(ع) در سنین کودکی به امامت رسیدند و بسیاری از دشمنان تلاش کردند تا به این امام همام ضربه بزنند اما ایشان با استعانت از خداوند و برخورداری از علم و کمال متعالی در برابر همه دشمنان و منحرفان ایستادند و توانستند درخت ناب مکتب اهل بیت را پرثمرتر از گذشته کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای عدم گسترش مبانی و مکتب امام جواد(ع) عنوان کرد: نقش امام جواد(ع) در گسترش مکتب اهل بیت بسیار پررنگ است.

جوانان باید به دنبال معارف امام جواد(ع) باشند

حجت الاسلام رضا غلامی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و از کارشناسان مذهبی  اظهار داشت: امام جواد(ع) گره گشای بسیاری از دردها و مشکلات است و به همین خاطر بسیاری از پیروان مکتب اهل بیت، حوائج خود را از این امام همام می گیرند.

وی افزود: امام جواد(ع) در سنین کودکی به امامت رسیدند و امروز باید سیره و روش این امام همام در زندگی همه پیروان آنحضرت بویژه جوانان و نوجوانان ساری و جاری باشد.

غلامی ادامه داد: مطالعه سیره و روش زندگی فردی و اجتماعی امام جواد(ع) باید مورد توجه آینده سازان ایران اسلامی قرار بگیرد و باید جوانان باید به دنبال معارف امام جواد(ع) باشند.

وی بیان داشت: دشمن نمی خواهد که جوان ایران با مکتب حیات بخش اهل بیت مأنوس بوده و به دنبال معارف ناب امام جواد(ع) برود و این امر هوشیاری آینده سازان کشور را می طلبد.