دومین نمایشگاه هفته مشاغل مدیریت آموزش و پرورش قرچک افتتاح شد

آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور مسعود مرسلپور فرماندار، مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسوولین در محل دائمی نمایشگاه های این شهرستان برگزار شد.

 در این نمایشگاه که همزمان با هفته مشاغل و با حضور مسئولین در نمایشگاه دائمی قرچک برپا شد دانش آموزان دختر و پسر هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش در ۳۴ غرفه آثار خود را برای دید علاقه مندان به نمایش گذاشته اند

مسعود مرسلپور در آیین افتتاح دومین نمایشگاه هفته مشاغل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک اظهار داشت: در سال “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” برپایی این نمایشگاه می تواند کمک کند که به تولیدات داخلی و استعدادهای جوانان توجه شود .

وی با بیان اینکه یکی از نهادهای دولتی که می تواند در عمل به کلیت سیاست های نظام، فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید کمک کند آموزش و پرورش است، عنوان کرد: در شرایطی هستیم که کشور در مسائل مختلف به ویژه امور بین الملل توفیقات خوبی داشته و توفیقات بزرگتری هم در راه است که تحقق اهداف آن نیازمند همکاری آحاد ملت به ویژه فرهنگیان، دانش آموزان و دانشگاهیان عزیز است.

IMG_4942

نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک ادامه داد: چنانچه دبیرخانه شورای فرهنگی عمومی شهرستان طرحی برای اجرای نمایشگاههای موثر در هر حوزه داشته باشد حمایت می کنیم و همچنین به طور جدی از طرحهای اقتصادی، فنی و صنعتی پشتیبانی خواهیم کرد .

وی گفت: امسال سال عمل به برنامه ریزی ها در سطوح مختلف کشور است و در این راستا بایستی از تولید ملی و صنایع کشور، بخش خصوصی و نخبگان حمایت شود و علاوه بر آن به پژوهش های علمی و نوآوری ها، مردمی سازی اقتصاد، فرهنگسازی برای استفاده از کالای ایرانی، مدیرت مصرف و اشتغال زایی توجه شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ادامه مراسم گفت: بر اساس قانون نیمی از دانش آموزان متوسطه دوره دوم باید در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای به ادامه تحصیل بپردازند تا ضمن تحصیل مهارتی که آینده شغلی آنان را تضمین می کند را فرا گیرند .

مهدی نیکبخت افزود: دانش آموزان برای آن که بتوانند شغلی را در آینده به دست آورند لازم است تا ضمن شناختن قابلیت های خود و آشنایی با فرصت های شغلی موجود در جامعه، ارتباطی موثر میان توانمندی های شخصی و فرصت های شغلی ایجاد کنند که این نمایشگاه با هدف ایجاد این پیوند برپا شده است .

وی گفت: در این نمایشگاه دانش آموزان آثار خود را در رشته های مختلف معماری، ‌نقشه کشی، ‌سفالگری،‌ علوم مختلف رایانه، ‌خیاطی،‌ چاپ،‌ طراحی و عکاسی،‌ بازاریابی و مدیریت خانواده در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.

IMG_4868_resize

وی گفت: تلاش شده تا در نمایشگاه هفته مشاغل بهترین کارهای دانش آموزان شرکت داده شود و در طول برپایی نمایشگاه دانش آموزان و معلمین با حضور در این نمایشگاه ها از آثار دانش آموزان دیدن خواهند کرد .

نیکبخت تصریح کرد: با توجه به این که امسال دانش آموزان پایه نهم دوره اول متوسطه می باید نسبت به تعیین رشته اقدام کنند این نمایشگاه می تواند در آینده تحصیلی و شغلی آنان نقش به سزایی داشته باشد .

وی گفت: برپایی این نمایشگاه کمک مناسبی را به دانش آموزان جهت آشنایی با مشاغل مختلف و انتخاب رشته تحصیلی آنان داشته و سطح آگاهی خانواده ها را نسبت به رشته های موجود در هنرستان ها افزایش می دهد.

گفتنی است، آیین افتتاح دومین نمایشگاه هفته مشاغل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان قرچک با حضور مسعود مرسلپور فرماندار، مهدی نیکبخت مدیر آموزش و پرورش و دیگر مسوولین در محل دائمی نمایشگاه های این شهرستان برگزار شد.