اصناف وظیفه بازسازی ساختار اقتصادی کشور را برعهده دارند

علی فاضلی رییس اتاق اصناف کشور در یادواره ۲۵۰ شهید اصناف استان تهران در مصلای چهاردانگه اظهار کرد: اصناف بخش عظیمی از جامعه است که حدود ۳۰ درصد از جمعیت بزرگ ایران را به صورت مستقیم و غیرمستقیم به خود تخصیص داده است.

وی افزود: شاخصه اصلی اصناف وصل بودن به روحانیت به تبعیت از رهبر معظم انقلاب است؛ همه بخش ها به نظام خدمت رسانده اند اما اصناف پیش قراولان نظام اسلامی در کنار حضرت امام بوده اند؛ اگر تاریخ دو صده اخیر را اورق بزنیم می بینیم در پنج جنگ عظیمی که علیه ایران انجام شده است اصناف نقش بسیار پررنگی در دفاع از کشور داشته اند.

فاضلی در ادامه گفت: در ۱۰ پرسش و پاسخی که رهبر انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بیان کرده اند آمده است که در زمان جنگ عده ای از هنرمندان و صنعتگران در کسوت ستاد پشتیبانی جنگ اصناف بزرگ ترین خدمات را به هشت سال دفاع مقدس ارائه کردند.

رییس اتاق اصناف کشور

رییس اتاق اصناف کشور تصریح کرد: بدون شک شهدا کار اصلی یعنی تثبیت نظام و انقلاب را انجام داده اند اما امروز وظیفه ما به عنوان اصناف بازسازی ساختار اقتصادی کشور است.

فاضلی در ادامه گفت: یقینا در مباحث اقتصاد مقاومتی این اصناف هستند که می توانند به عنوان پرچمداران در میادین اقتصادی حضور پیدا کرده و در میادین فرهنگی کشور نقش پررنگی ایفا کنند.

وی تصریح کرد: ما قشری هستیم که نزدیک به سه میلوین واحد صنفی به صورت شبکه مویرگی در نظام اقتصادی کشور در دستمان بوده و به عنوان پیش قراولان در مباحث فرهنگی و اقتصادی می توانیم نقشی مهم را ایفا کنیم؛ در این مسیر ما وظیفه بسیار سنگینی را برعهده داریم.

رییس اتاق اصناف کشور خاطرنشان کرد: امروز دشمن دندان طمعش را در مباحث اقتصادی و فرهنگی برای ما تیز کرده است پس باید به هوش باشیم؛ امروز معروف اصلی یعنی ایجاد وحدت زیر چتر ولایت پس باید مراقب باشیم دشمن به حریم وحدت ما آسیبی نرساند.