اخلال در هنگام سخنرانی یادگار امام
 این اقدام که در سال های گذشته نیز به نوعی تکرار شده است ، موجب تعجب حاضرین بخصوص کسانی شده است که به تریبون نزدیک تر نشسته اند. این افراد که اغلب از مسئولین کشوری و لشگری هستند در مواردی درگوشی حرف می زنند که گمان می رود واکنشی به سر و صدای ایجاد شده باشد . 

 

سر و صدای در پایان سخنرانی سید حسن خمینی کمتر شنیده می شد. 

 

آنا هم نوشت:

 

امروز سید حسن خمینی در حالی در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) سخنرانی کرد که جمعی سازماندهی شده قصد اخلال در سخنرانی او داشتند.
در مراسم امروز ـ 14 خرداد ـ حرم امام خمینی(ره)، جمعی که اطراف ضریح امام حلقه زده بودند، همه تلاش خود را کردند که سخنان سیدحسن خمینی تحت‌الشعاع سر و صداهای آنها قرار گیرد و به گوش جمعیت نرسد.
این وضعیت از ابتدا تا انتهای سخنرانی یادگار امام برقرار بود و جمعیت مزبور، در طول سخنرانی سیدحسن خمینی، حاضر به سکوت نشدند.
جمعیت مزبور بارها شعار دادند که «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده‌».
این در حالی بود که در هفته گذشته رهبر معظم انقلاب از اقدامات برخی جوانان مؤمن و صالح در برهم زدن سخنرانی ها، ابراز نارضایتی کرده بودند.
در طول سال‌های گذشته، همواره سخنرانی سیدحسن خمینی در مراسم 14 خرداد، با اخلال‌گری خودسرها مواجه بوده است.
سیدحسن خمینی امسال بدون توجه به سروصداها و شعارهای اخلال‌گران، سخنان خود را از صدر تا ذیل ادامه داد. وی سخن خود را با احترام به مقام معظم رهبری آغاز کرد و ایشان را خلف صالح امام خمینی(ره) خواند.
مسئولان و چهره‌های سیاسی حاضر در این مراسم که در قسمت جلوی مراسم و با فاصله از ضریح امام نشسته بودند، در طول سخنرانی سیدحسن خمینی، چهر‌ه‌ای مکدر از سر و صداها داشتند و گاهی با یکدیگر صحبت می‌‌کردند یا با نگاه معترضانه به پشت سر، نسبت به اخلال‌گران اعتراض داشتند.
میهمانان خارجی نیز واکنش هایی نسبت به سرو صداها داشتند.
اخلال‌گری خودسرهایی که اطراف ضریح امام حلقه زده بودند، صورت زشتی به مراسم ارتحال امام در هنگام سخنرانی سیدحسن خمینی داده بود.
این عده تا پایان سخنرانی سیدحسن خمینی اگرچه صدای خود را کم کردند ولی با بالا گرفتن و چرخاندن دستمال‌های سفید تلاش می‌کردند حضور خود را در دوربین‌ها نمایان کنند.
بعد از سخنرانی یادگار امام، مجری برنامه گفت که ما امروز به اینجا آمده‌ایم تا چهره نورانی رهبر انقلاب را ببینیم و از سخنان ایشان بهره ببریم، پس از عزیزان حاضر در مراسم می‌خواهم که احساسات خود را کنترل کنند.